پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352713 تاریخ : 1397/04/31-08:40:34
,17,25,
تولید نیازمند حمایت دولت و اعطای تسهیلات کم بهره

تولید نیازمند حمایت دولت و اعطای تسهیلات کم بهره

غلامرضا حسن‌پور رئیس بسیج اصناف: تولید کننده زمانی قادر به تولید است که یا تسهیلات بدون سود و یا تسهیلات با کارمزد کم و 4 درصدی دریافت نماید.

به گزارش بانک و صنعت غلامرضا حسن پور رئیس بسیج اصناف در حاشیه سومین روز از برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی سنگ های تزئینی معدن، ماشین آلات وابسته و تجهیزات مربوطه در گفتگو با خبرنگار بانک و صنعت، در خصوص وضعیت تسهیلات اعطایی به تولیدکنندگان و معادن گفت: از عمده مشکلات تسهیلات اعطایی از طرف دولت با 2 مشکل مواجه است اول اینکه ، وصول تسهیلات مشکل و کار دشواری است و همچنین، سود تسهیلات در نظر گرفته شده بعضا جوابگوی تولید داخل نیست.

وی تصریح کرد: تولید کننده زمانی قادر به تولید است که یا تسهیلات بدون سود و یا تسهیلات با کارمزد کم و 4 درصدی دریافت نماید، اگر دولت خواستار این موضوع است که تسهیلات در نظر گرفته شده در مسیر صحیح قرار گیرد و بتواند آنها را مدیریت کند باید این دو نکته را لحاظ و موانع از میان برداشته شود.

 

نبود بانک جامع اطلاعاتی از وضع تولید داخلی
حسن پور در ادامه با تاکید بر عدم وجود بانک اطلاعات جامع و کافی از وضع تولید داخلی گفت: بانک اطلاعاتی جامع از تولیدکنندگان حتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز وجود ندارد، که این امر ضعف در مدیریت اقتصاد کشور است. لذا برخی از کالاها وجود دارند که وارد کننده و کارخانه دار اطلاعی از آنها ندارد.

وی با تاکید بر دو مشکل در موضوع واردات بی رویه کالا گفت: مشکل اول عدم آگاهی خریدار داخلی است که نمی داند چه تولیداتی در داخل کشور وجود دارد و مشکل دیگر بحث کیفیت تولیدات داخلی می‌باشد چراکه این تولیدات از نظر کیفیت و قیمت باید با نمونه مشابه خارجی قابل رقابت باشد.

حسن پور با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت همان گونه که لیستی در خصوص ممنوعیت واردات 1300 کالا به کشور را منتشر کرده است باید ممنوعیت واردات این موارد هم به لیست اضافه کند، افزود: تولید کننده داخلی زمانی محصولی را تولید می کند، تولید کننده دیگر به جای اینکه حامی باشد کار را خراب میکند و نهایتا تولیدکنندگان در بخش خصوصی مخرب یکدیگر هستند.

وی افزود: تعرفه کالاهای مشابه نیز می تواند صنعت را در بحث ماشین آلات از این وضعیت خارج نماید.

 

عدم وجود نقشه اقتصادی صحیح برای کشور
حسن پور در رابطه با اقدامات وزارت خانه برای حل مشکلات گفت: وزارت خانه در این بخش جزیره ای عمل کرده است، باتوجه به فرمایش رهبری نقشه اقتصادی صحیح برای کشور وجود ندارد و متاسفانه این هماهنگی فقط در تابلو وجود دارد.

رییس بسیج اصناف با بیان اینکه صنعت، معدن و تجارت هر کدام ساز خودشان را می زنند، افزود: در حال حاضر تفکیک آن ها کار را درست نمی کند و باید تصمیمی اساسی در این باره گرفته شود.

حسن پور اضافه کرد: دولت خود را بند مسائل خارجی و برجام نکند که در واقع کشور را در نقطه صفر نگه می دارد.

وی با بیان اینکه دستور العملی در خصوص وام های چهار درصدی صادر شد و قرار بود تا شهریور هم صورت پذیرد که این امر محقق نشد، گفت: در این مورد عدم تصمیم قطعی وجود دارد به عبارتی تصور این است که این وام ها مانند وام های گذشته دچار معضلات می شود.

حسن پور تصریح کرد: ترس دولت این است که تسهیلات هرز برود، دولت باید به بخش خصوصی اعتماد کند و کارگروه هایی برای رسیدگی به این موارد راه اندازی نماید.

 

غلامرضا حسن پور

 

غلامرضا حسن پور



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 272
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران