پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 278404 تاریخ : 1396/01/19-14:15:17
,15,
تولید قطعات ماشین با پرینتر سه بعدی

هوشمند سازی

تولید قطعات ماشین با پرینتر سه بعدی

امروزه استفاده از پرینترهای سه بعدی در صنایع و فناوری های مختلف با پیشرفت زیادی رو به رو می‌باشد. یکی از این صنایع، صنعت خودروسازی است. در ادامه با ما همراه باشید تا با پرینترهای سه بعدی جدید مورد استفاده در این صنعت به نام MK1 و MK2 بیشتر آشنا شویم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، یک خانواده کوچک فلزی از این فناوری رو به رشد به نام Vader System عقیده دارد که می‌تواند فرایند تولید و ساخت را یک گام به جلو ببرد.

پرینتر فلزی MK1 به وسیله ذوب کردن آلومینیوم در یک شکل گداخته و سپس استفاده از یک میدان آهربایی برای تبدیل این مواد مذاب روی یک صفحه گردان کار می‌کند. که به حدی این چرخش انجام خواهد شد که شکل سه بعدی مورد نظر ساخته شود.

این با بقیه پرینترهای فلزی دیگر که یک لایه از این مواد فلزی را قرار داده و با استفاده از یک لیزر یا اشعه الکترونیکی آن را ذوب می‌کنند، تفاوت دارد. در این فرآیند این احتمال وجود دارد که ذرات پودر شده ذوب نشوند و نقطه ضعف‌هایی را در شکل مورد نظر نمایان کنند.

 

جرقه اولیه ساخت پرینتر سه بعدی MK1

آقای Zack Vader بنیانگذار و مدیر بخش فناوری Vader System می‌گوید که بعد از این که نتوانسته است یک کمپانی را برای پرینت کردن ژنراتورهای میکرودوربین برای پروژه‌های خود پیدا کند، ایده‌ای را مطرح کرده است که یک پرینتر فلزی را طراحی کند. سپس با کمک پدرش، آقای Scott، و دانشگاهی در Buffalo، توانسته است پرینتر خودش را با ایده مختص خود طراحی کند.

 

مزایای پرینتر سه بعدی MK1 به نسبت پرینترهای فلزی موسوم

کمپانی Vader System در وب‌سایت خودش (vadersystem.com) ادعا کرده است که پرینتر MK1 دو برابر سریعتر از پرینترهای فلزی مرسوم است و می‌تواند با 90 درصد هزینه کارها را برای ما انجام دهد یعنی 10 درصد هزینه‌ها را کاهش داده است.

این ماشین از قبل توجه‌های زیادی را به سمت خود جلب کرده است. زیرا طبق گفته این دانشگاه، یک کمپانی تولید قطعات ماشین درخواست خریداری حداقل 50 عدد از این پرینترها را از این کمپانی کرده است. در آینده حتی می‌توان از این پزینتر MK1 برای پرینت کردن دستگاه‌های پزشکی و جراحی برای بیمارستان‌ها و بسیاری از اجزای پیچیده‌تر نیز استفاده کرد.

 

پرینتر سه بعدی MK2 نیز در آینده‌ای نزدیک به بازار خواهد آمد

اخیرا کمپانی Vader System در حال ساختن یک مدل جدید از سری پرینترهای فلزی خود به نام MK2 بوده است. این پرینتر دارای 10 درگاه پرینت است و سرعت پرینت کردن آن 30 برابر بیشتر از مدل اصلی یعنی MK1 است. انتظار می‌رود که مدل MK2 در سال 2018 وارد بازار شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 243
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران