پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 304942 تاریخ : 1396/07/03-15:30:15
,10033,
تولید شوینده های سازگار با محیط زیست

راهنمای تعیین شوینده های سازگار با محیط زیست؛

تولید شوینده های سازگار با محیط زیست

شاید به نظر ما قرار گیری در معرض شوینده های قوی همچون سفید کننده ها آثار منفی زیادی نداشته باشد، اما امروز مدارک محکم نشان دهنده مضرات این ماده هم برای سلامت انسان و هم برای محیط زیست است. اما، راه حل وجود دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، بر اساس پژوهش انجام شده در دانشگاه هاروارد که در بازه زمانی 30 ساله انجام شد، استفاده از سفید کننده ها و مشتقات آن منجر به افزایش 30 درصدی احتمال ایجاد بیماری انسداد مزمن ریه (COPD) می شود. این اولین باری نیست که بین مشکلات سلامتی و شوینده ها و اسپری ها ارتباطی کشف می شود. به نظر می رسد مقصر تمامی این مشکلات مشتقات فسفاتی باشد که بعنوان براق کننده در شوینده های ظرف و لباس به کار می رود. اما این فسفات ها، در آب منجر به رشد باکتری های سمی می شوند.

با این حال هنوز هم ما پاکیزگی محیط زندگی را وابسته به شوینده های فسفات دار می دانیم. در سال 2015 دستور العمل اتحادیه اروپا بالاخره این مشتقات را از شوینده ها حذف کرد، گرچه بسیاری از مردم متوجه نشدند.

بنابراین نباید تا این حد وابسته به سفید کننده ها باشیم. باید به خاطر داشت که این مواد جایگزین های بسیار ایدآل سازگار با محیط زیست دارند. یکی از کمپانی های بلژیکی با نام Ecover از سال 2012 محصولات شوینده ای تولید کرده است که تمام مشتقات آن گیاهی بوده (بر خلاف شوینده های وابسته به نفت کنونی) و به طور کامل تجزیه پذیر هستند.

بنابراین می تواند به این امر امید بست که تمامی شوینده ها در آینده سازگار با محیط زیست باشند تا در درجه اول به سلامت انسان آسیبی وارد نکنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 207
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران