پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 308339 تاریخ : 1396/08/16-18:07:17
,13,
تولید سیب زمینی 53 هزارتن افزایش یافت

تولید سیب زمینی 53 هزارتن افزایش یافت

اصغری گفت: تولید 4 میلیون و 994 هزارتن سیب زمینی در سال زراعی 95-96 بیانگر رشد تولید 53 هزارتن محصول نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ حسین اصغری مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد:  تولید زمستانه، بهاره و تابستانه سیب زمینی  به میزان یک میلیون و 433 هزار تن بوده است.

 به گفته وی برآورد سطح کشت این محصول برای سال زراعی 96-95 حدود 146 هزار هکتار با تولید 4 میلیون و 994 هزار تن بوده که از نظر تولید 53 هزار تن نسبت به تولید سال قبل از آن افزایش دارد.

 اصغری ادامه داد: بررسی بهای سه سال اخیر سیب زمینی حاکی از بهبود قیمت به نفع تولید کننده نسبت به دو سال قبل است که با توجه به قیمت سر مزرعه، قیمت عمده و خرده فروشی در راستای رضایت مصرف کنندگان است.

 مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی معاونت امور زراعت درباره وضعیت تولید سیب زمینی در استان همدان بیان کرد: کل تولید استان در سال زراعی 96-95 در حدود 935 هزارتن برآورد می شود که 400 هزارتن آن مربوط به سیب زمینی تابستانه بوده و به صورت تازه خوری به بازار مصرف عرضه شده است.

 وی کل تولید پاییزه استان همدان را 535 هزارتن پیش بینی کرد و افزود:سالانه 250 هزارتن از این تولید به منظو تامین نیاز سیب زمینی بذری استان و سایر مناطق کشور در انبارهای فنی نگهداری شده و باقیمانده  محصول تا اردیبهشت ماه سال آینده به تدریج به عنوان سیب زمینی خوراکی به بازار عرضه می شود.

 اصغری ادامه داد: از طریق تشکل های تعاونی موجود، سردخانه به ظرفیت 150 هزارتن در حال بهره برداری بوده و برای 200 هزارتن دیگر نیز ظرفیت سازی شده و در حال احداث می باشد.

 به گفته وی انبارهای فنی با ظرفیت 30 هزارتن با قابلیت نگهداری محصول برای مدت طولانی در استان نیز موجود است.

 مدیر کل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی معاونت امور زراعت درخصوص صنایع تبدیلی و سورت و بسته بندی سیب زمینی در استان همدان اذعان داشت:اکنون چهار واحد سورت و بسته بندی با تکنولوژی جدید و همچنین دو واحد درجه بندی به ظرفیت اسمی 100 هزارتن در حال بهره برداری است و راه اندازی سه واحد فرنچ فرایز در مجموع به ظرفیت 250 هزارتن با حذب سرمایه بیش از 1200 میلیارد ریال در حال پیگیری است.

 اصغری با بیان این که رویکرد وزارت جهاد کشاورزی عرضه متعادل محصول در راستای تامین منافع کشاورزان و رضایت مصرف کنندگان است، درباره قیمت سیب زمینی در استان اردبیل گفت:در شرایط کنونی قیمت سیب زمینی  سر مزرعه و درب انبار استان اردبیل بین 7000 تا 9000 ریال است و این قیمت به طور متوسط 74 درصد از میانگین قیمت تمام شده تولید این محصول در استان اردبیل یعنی 4594 ریال، بالاتر است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 234
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران