پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 264471 تاریخ : 1395/10/25-11:16:30
,23,
تولید داخلی صادرات‌محور باشند

عزیز اکبریان، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس

تولید داخلی صادرات‌محور باشند

در حال حاضر رکود یکی از مشکلات بزرگ کشور است و باید با فعال کردن بازار داخل یا صادرات این مشکل حل شود. از سوی دیگر همواره بر کاهش سودهای بانکی تاکید شده چراکه هیچ تولیدکننده‌ای با سودهای بانکی کنونی به جایی نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سودهای بانکی هیچ تولیدکننده‌ای به جایی نمی‌رسد و اگر کسی بخواهد طرح توسعه‌ای داشته باشد، اگر با درآمد شخصی به دنبال سود باشد، نتیجه می‌گیرد اما اگر صبر نداشته باشد و بخواهد با سود بانکی نتیجه کسب کند، متضرر شده است.

همچنین تولیدات در کشور باید صادرات‌محور باشد درغیر این‌صورت با شکست مواجه خواهیم شد. ما در حوزه بسته‌بندی و تولید مشکلاتی داریم که این مهم باید به‌خوبی صورت گیرد. از سوی دیگر سرمایه‌های ملی و ارز داخلی نباید صرف خرید کالاهای خارجی شود. تحریم‌هایی که در طول سال‌های گذشته بر کشور اعمال شده، اقتصاد را آسیب‌پذیر کرده است و بدون شک وجود مشکلات اقتصادی حرکت چرخ توسعه کشور را کند ساخته و رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

حمایت از تولید داخلی یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای رسیدن به صادرات جهانی است از اینرو برای حمایت از تولید داخلی در مرحله اول باید فرهنگ نه گفتن به کالاهای خارجی در جامعه ایجاد شود. در حال حاضر سالانه مبالغ زیادی از ارز ملی و سرمایه‌های داخلی برای خرید کالاهای خارجی که نمونه‌های مشابه آنها در داخل نیز تولید می‌شود، به هدر می‌رود. با این سرمایه‌های خارج شده می‌توان هزاران واحد تولیدی و صنعتی راه‌اندازی کرد و برای عده زیادی که با بیکاری دست‌وپنجه نرم می‌کنند، اشتغال ایجاد کرد.

باید شراطی فراهم شود که خرید کالای ایرانی به یک فرهنگ نهادینه اجتماعی تبدیل شود که به‌طور یقین شیرینی این توفیقات در زمینه‌های مختلف زمانی برای مردم ملموس خواهد بود که شاهد پویایی و رونق حوزه اقتصادی کشور باشیم.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 246
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران