پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 309199 تاریخ : 1396/08/29-17:40:42
,6,
تولید خودروهای جدید در کشور با چه هدفی انجام شود؟

تولید خودروهای جدید در کشور با چه هدفی انجام شود؟

در جریان توسعه همکاری با شرکت‌های خارجی باید موضوع تنوع در تولیدات مشترک هدف قرار گیرد تا به سهولت بازار ایران، تبدیل به مرکزی برای فروش خودروهای خارجی نشود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، صنعت خودروی کشور امروز نیاز به ایجاد ظرفیت‌ها و تغییرات تازه‌ای دارد تا هم در بازار داخلی و هم در زمینه صادرات و حضور پررنگ‌تر در بازارهای منطقه‌ای و جهانی حرف بیشتری برای گفتن داشته باشد.

به همین دلیل خودروسازان باید هرچه سریع‌تر اقدام به تاسیس مراکز تحقیقات مشترک با شرکای خارجی برای تولید خودروهای متنوع کرده و به جای تولید طولانی‌مدت یک خودرو، مدل‌های جدید را طراحی و به بازار عرضه کنند.

در جریان توسعه همکاری با شرکت‌های خارجی باید موضوع تنوع در تولیدات مشترک هدف قرار گیرد تا به سهولت بازار ایران، تبدیل به مرکزی برای فروش خودروهای خارجی نشود.

بر این اساس امروز به جای ورود محصول جدید به بازار، باید هدف اصلی ورود تکنولوژی تولید و توسعه توان قطعه‌سازان داخلی باشد چراکه حرکت در این مسیر است که ایران را در رده خودروسازان جهانی قرار خواهد داد.

در‌صورتی‌که قراردادهای جدید به طراحی پلت‌فرم منجر شود و در این راستا زیرساخت‌های لازم فراهم و محصولاتی با ساختار تحقیقات مشترک تولید شود، مسلما حرکت بسیار خوبی در صنعت خودروی ایران خواهد بود.

تاثیر امضای قراردادهای جدید با شرکت‌های خارجی و اهداف آن در صنعت خودرو قابل‌بررسی و ارزیابی است. انتظار می‌رود در نتیجه این قراردادها و تنوع در تولیدات مشترک در حوزه خودروسازی، صنعت خودرو از سیستم کنونی خارج و تحولی در این صنعت ایجاد شود.

در واقع هدف از تولید خودروهای جدید در کشور باید علاوه‌بر پاسخ‌گویی به نیاز بازار داخل، تصاحب بازارهای صادراتی در منطقه باشد.

برای دستیابی به این هدف لازم است تا در حوزه طراحی و تحقیق و توسعه در صنعت خودرو سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود.

البته ظرفیت تولید در صنعت خودروی ایران از رقم مناسبی برخوردار است اما انتظار می‌رود با توسعه همکاری‌ها شاهد افزایش ظرفیت‌های جدید در صنعت خودرو ایران باشیم.

باید توجه داشت دستیابی به این شرایط و اهداف موردنظر در صنعت خودرو مستلزم وجود مدیران متخصص در حوزه خودروسازی است. البته انتظار می‌رود در همکاری‌های جدید، ساخت داخل مورد توجه بیشتری قرار بگیرد و تمرکز و سرمایه‌گذاری شرکت در راستای توسعه درصد داخلی‌سازی محصولات جدید باشد.

 


نویسنده : پارسا علیزاده



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 411
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران