پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 278180 تاریخ : 1396/01/07-20:20:36
,11,
توصیه‌های معاون وزیر راه و شهرسازی برای بازدید از اماکن تاریخی

توصیه‌های معاون وزیر راه و شهرسازی برای بازدید از اماکن تاریخی

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به احیا، نوسازی و مرمت فضاهای شهری در قالب برنامه‌های بازآفرینی ، گفت: این اماکن گزینه خوبی برای اقامت و بازدید علاقمندان در تعطیلات نوروزی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ضمن تبریک سال نو گفت: شرکت عمران و بهسازی شهری ایران اقدامات گسترده‌ای را جهت احیا، نوسازی و مرمت فضاهای شهری در قالب برنامه‌های بازآفرینی در کشور انجام داده است .

ایزدی اضافه کرد: بخش اول اقدامات انجام شده مربوط به مرمت و حفاظت ساختمان‌هایی است که یا از سوی وزارت راه و شهرسازی و یا با همکاری بخش خصوصی و شهرداری در حال حاضر تبدیل به مکانی برای اقامت و استفاده مسافران شده است.
وی با تأکید براینکه اکثر این ساختمان‌ها در تعطیلات نوروزی دارای برنامه‌های ویژه و سرگرم‌کننده‌ای هستند ، گفت : بخشی از این ساختمان‌ها به صورت تک‌بنا مانند خانه منوچهری کاشان و خانه کبیر گرگان و برخی دیگر به صورت بزرگتر و چندبنا مانند خانه‌ عامری‌های کاشان آماده پذیرایی و اقامت از مسافران در این ایام هستند.
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی نوع دوم ساختمان‌های مرمت شده که توصیه می‌شود حتما شهروندان بازدید کنند ، بناهایی هستند که برای اقامت یک یا دو ساعته آماده شده است و قطعا صرف یک فنجان چای در این اماکن بی‌نظیر می‌تواند خاطره‌ای به یاد ماندنی را برای تمامی مسافران ایجاد کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین ادامه داد: بخش دیگری از فعالیت‌های ما متمرکز بر تجهیز و ساماندهی فضاهای شهری در مقیاس محله‌ای و شهری بوده که میدان شهرداری رشت و تبدیل آن به یک پیاده‌راه و مکانی مجهز برای رخداد رویدادهای گوناگون نمونه‌ بزرگی از این فعالیت‌ها در کشور است.
وی اضافه کرد: درحال حاضر این میدان پذیرای خوبی برای مسافرین نوروزی با رویدادها و بازارچه‌های فصلی مختلف بوده و می‌تواند نمونه خوبی از فعالیت‌های بازآفرینی فضای شهری در این دوره به شمار رود.
مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران مراکز محله‌ای نائین و گرگان را نمونه کوچکتری در مقیاس محله‌ای از فعالیت‌های حوزه بازآفرینی شهری در کشور دانست و افزود: در این مناطق تلاش شده است با تجهیز و فراهم شدن زیرساخت‌ها امکان مراجعه مردم در مناطق تاریخی و تفریحی با سهولت بیشتری انجام پذیرد.
ایزدی اضافه کرد: محور چهاردرخت بیرجند، میدان شهرداری رشت، محله جلفا و میدان امام علی اصفهان، محور سنگ سینه و محور کریم‌خانی در شیراز ، محور خیابان بوعلی همدان، میدان جمعه مسجد در بوشهر همه به عنوان تجربه‌هایی هستند که در فضای عمومی تجهیز شده و مکانی برای گردش و بازدید علاقمندان محسوب می‌شوند.
ایزدی در ادامه اماکنی مانند مجموعه سعد السلطنه قزوین را نمونه دیگری از بناهای ارزشمند به عنوان فضای عمومی برای بازدید و استفاده از علاقمندان دانست و افزود: این اماکن بی نظیر پس از مرمت، برای برگزاری رویدادهای مختلف آماده شده و در عید نیز یکی از پربازدید ترین مناطق در کشور به شمار می‌روند.
معاون وزیر راه و شهرسازی مراسم نوروزی، فروش صنایع دستی، عرضه غذاهای محلی را نمونه‌ای از فعالیت‌های انجام شده در این ساختمان‌ها بیان کرد و گفت: مردم می‌توانند ضمن مراجعه به زیباترین بخش شهرها که همان بافت تاریخی است، از برنامه‌هایی که در این مراکز ترتیب داده شده است نیز بهره ببرند.
مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران همچنین بازدید از کنار رودها در 17تجربه موفق این حوزه در شهرهای کشور را یکی از اماکن جذاب در ایام نوروز اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 17 تجربه موفق در ساماندهی کنار رودهای کشور داریم که با همت شهرداری اجرا و به مکانی جذاب برای بازدید علاقمندان تبدیل شده اند.
وی در ادامه کنار رود زاینده رود اصفهان، ساری، اردبیل، ارومیه، مراغه، خرم آباد، شوشتر و دزفول را از تجربه‌های بی‌نظیر این حوزه دانست و گفت: این اقدامات در سال ‌های اخیر با توجه به اهمیت ارتقای کیفیت زندگی شهری در قالب برنامه بازافرینی به انجام رسیده است.
ایزدی در پایان تغییر رویکرد دولت در این حوزه را از عوامل موفقیت آن دانست و گفت: تلاش کردیم تا با تغییر رویکرد از دولت محوری به محور قرار دادن بخش خصوصی اتفاق و به دنبال آن جریان خوبی را در اجرای پروژه‌‌های بیشتر در حوزه بازآفرینی داشته باشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 372
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران