پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 312232 تاریخ : 1396/10/05-13:00:10
,14,
توسعه گردشگری نیازمند همکاری و توجه همه دستگاه‌هاست

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی در دیدار با نماینده سرخس و فریمان در مجلس:

توسعه گردشگری نیازمند همکاری و توجه همه دستگاه‌هاست

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: برای توسعه صنعت گردشگری نیازمند توجه و همکاری همه دستگاه‌ها هستیم چراکه گردشگری حوزه‌ای فرابخشی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در دیدار با احسان قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اهمیت حوزه گردشگری گفت: برای توسعه صنعت گردشگری نیازمند توجه و همکاری همه دستگاه‌ها هستیم چراکه گردشگری حوزه‌ای فرابخشی است .

وی ادامه داد: با ورود گردشگران خارجی به کشور علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمد، شاهد توسعه زیرساخت‌های این حوزه نیز خواهیم بود، عمده گردشگران ورودی به کشور توریست‌های فرهنگی و تاریخی هستند و علاقه فراوانی به اقامت در بناهای تاریخی و بوم‌گردی دارند، ما باید از مزیت‌های موجود برای رشد و رونق صنعت گردشگری استفاده کنیم .

مونسان همچنین با اشاره به ارتباط و تعامل مثبت سازمان میراث‌فرهنگی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: دیدار با بیش از 50 نماینده مجلس و برگزاری 10 نشست گروهی با نمایندگان کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی در چند ماه اخیر نشانگر این تعامل عمیق و مثبت است .

معاون رئیس‌جمهوری اضافه کرد: متأسفانه در حوزه معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های موجود اقدام جدی صورت نگرفته است و این موضوع یکی از چالش‌های اصلی حوزه گردشگری است، باید با معرفی این داشته‌های ارزشمند زمینه حضور و ورود گردشگران در کشور فراهم شود .

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: استفاده از تجربیات کشوری موفق در حوزه گردشگری می‌تواند برای توسعه این صنعت در کشور موثر باشد، همچنین ظرفیت‌های بسیار زیادی در بخش صنایع‌دستی در نقاط مختلف کشور وجود دارد که می‌توان با بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها، زمینه اشتغال و درآمدزایی برای بسیاری از روستاییان را فراهم کرد .

در ادامه این دیدار احسان قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی حوزه انتخابیه خود، گفت: مناطق سرخس و فریمان دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیار قابل توجهی هستند، حضور سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری در این مناطق می‌تواند زمینه اشتغال مردم این خطه را به دنبال داشته باشد .

وی با اشاره به ارتباط و تعامل خوب نمایندگان مجلس شورای اسلامی با سازمان میراث‌فرهنگی در دوره فعلی، افزود: این ارتباط باید عمیق و مطالبه‌گر باشد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی توجه و تمرکز ویژه‌ای بر حوزه گردشگری دارند.

همچنین در این دیدار یک طرح پژوهشی و دو پروژه گردشگری مربوط به مناطق سرخس و فریمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 316
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران