پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279484 تاریخ : 1396/02/18-16:34:09
,13,17,
توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در صدر برنامه‌ اتاق اصناف

توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در صدر برنامه‌ اتاق اصناف

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به مقاومت‌های غیرعلمی در توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: اتاق اصناف تهران، توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای را در صدر برنامه‌های خود قرار داده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،‌ علی فاضلی در اولین گردهمایی اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای با بیان اینکه وضعیت اقتصادی خیلی مطلوب نیست، افزود: متاسفانه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در جایگاه خودشان قرار ندارند و در نظام تامین و توزیع اقتصادی کشور سهم بسیار ناچیزی دارد.
وی به شرایط سیاسی کشور اشاره کرد و گفت: تقاضای من این است به ضرورت روز توجه کرده و همگی در پای صندوق‌های رأی حضور به هم رسانیم.
رئیس اتحادیه کشوری فروشگاههای زنجیره ای بر ضرورت توسعه فروشگاههای زنجیره‌ای در اقصی نقاط کشور تاکید کرد و افزود: خوشبختانه دولت به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت حامی جدی توسعه فروشگاههای زنجیره ای در مملکت است.
امیرخسرو فخریان بیان کرد: بدون شک با کاهش هزینه های توزیع و بهره وری بالا انواع کالا با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.
وی ادامه داد: توسعه فروشگاههای زنجیره‌ای آثار فراوانی به لحاظ اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی و غیره در جامعه دارد.
فخریان گفت: تمامی تلاش این فروشگاه‌ها، کاهش فاصله بین تولید و عرضه است تا کالا بصورت مستقیم به دست مصرف کنندگان برسد.
وی افزود: فروشگاههای رنجیره ای با کاهش مدت زمان انبارداری و هزینه حمل و نقل کالا، ارتقای بهره وری و استفاده حداکثری از توانمندی نیروهای انسانی به دنبال عرضه کالا با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان هستند.
فخریان با اشاره به این جمله که صنعت فروشگاههای زنجیره ای در رشد و توسعه اقتصادی کشورها بر کسی پوشیده نیست، افزود: حذف واسطه‌های غیرضروری میان تولیدکننده و مصرف کننده، کاهش هزینه های توزیع، کاهش آلودگی هوا و استهلاک وسائط نقلیه، کاهش زمان بین تولید تا توزیع وتوزیع تا مصرف، امکان اعمال نظارت سریع، دقیق و گسترده بر کار این فروشگاهها، آزادی انتخاب بیشتر باتوجه به تنوع کالایی، صرفه جویی در وقت و غیره از جمله آثار و فوائد این نوع واحدهای فروشگاهی در جامعه است.
وی گفت: توسعه فروشگاههای زنجیره ای در تمامی کشورهای دنیا روبه گسترش است بنابراین نمی توان جلوی توسعه چنین مراکز فروشگاهی را در جامعه سد کرد.
فخریان رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در این مراسم گفت: در حال حاضر 2450 شعبه فروشگاه‌ زنجیره‌ای در مساحتی حدود یک میلیون مترمربع در حال فعالیت و خدمت‌رسانی به مردم هستند.
وی افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای باعث کاهش هزینه‌های تولید تا مصرف می‌شود که فروشگاه‌ها سهم 10 تا 15 درصدی را در کاهش قیمت‌ها دارد.
فخریان بیان کرد: براساس آمار اخیر مؤسسه جهانی مک‌کنیزی بخش خرده‌فروشی در ایران در افق 2035 رشد یک‌هزار میلیارد دلاری در اقتصاد را خواهد داشت و رشد بازار خرده‌فروشی از 128 به 400 میلیارد دلار می‌رسد که گزارش به اقتصاد دانش‌بنیان لازمه این مهم است.
 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 345
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران