پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 399191 تاریخ : 1397/07/24-15:24:14
,10033,
توسعه طرح پایلوت شورورزی و آبزی‌پروری در منطقه جفیر

توسعه طرح پایلوت شورورزی و آبزی‌پروری در منطقه جفیر

بر اساس اجرایی سازی و توسعه طرح مشترک" پایلوت شورورزی و آبزی‌پروری در منطقه جفیر" که میان ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی در حال انجام است، امکان توسعه طرح در کانون شماره یک تولید گردوغبار (منطقه هویزه و سوسنگرد) مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی؛ از پایلوت تولید غذای دام از سرشاخه‌های نیشکر و پایلوت شورورزی به‌منظور توسعه این طرح که با همکاری این معاونت در حال انجام است، بازدید کردند.


از دستاوردهای طرح پایلوت شورورزی  و آبزی‌پروری در منطقه جفیر، می‌توان به کشت و استقرار انواع گیاهان هالوفیت در اراضی شور و آبیاری آن با زه‌آب‌های منطقه دشت آزادگان که منجر به تثبیت کانون شده است اشاره کرد. امکان توسعه طرح پایلوت شورورزی و آبزی‌پروری منطقه جفیر در کانون شماره یک تولید گردوغبار (منطقه هویزه و سوسنگرد) بحث و بررسی شد.


 این طرح  به‌صورت مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز ملی تحقیقات شوری و موسسه جهاد نصر اجرا و به همت شرکت دانش‌بنیان شور زیست کویر یزد در دست بهره‌برداری است که در این بازدید موردبررسی و بازدید قرار گرفت. 
در این سفر متعاقباً از محل ایستگاه پمپاژ بحره در حاشیه کارون که آب را از طریق کانال 67 کیلومتری به کانون شماره چهار ریزگردهای خوزستان در جنوب شرق اهواز منتقل می‌کند و از فعالیت‌های مربوط به استقرار ایستگاه پمپاژ و کانال انتقال آب نیز بازدید به عمل آمد.


همچنین رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی به همراه دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی از چگونگی توسعه صنعتی طرح پایلوت تولید غذای دام از سرشاخه‌های نیشکر در منطقه صفی‌آباد دزفول که توسط  شرکت سرمایه‌گذار جهاد نصر و به همت شرکت دانش‌بنیان امین صفی‌آباد در مرحله پایلوت چهار هزار تن اجرا شده است بازدید کردند.
به‌زودی بهره‌برداری رسمی از این طرح¬های دانش بنیان و فناوری محور در مراسمی با حضور معاون محترم علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر محترم جهاد کشاورزی آغاز خواهد شد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 280
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران