پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 375616 تاریخ : 1397/06/11-16:00:01
,21,
توسعه شتاب نگارها برای کاهش آسیب ناشی از زلزله انجام می شود

امروز در کمیسیون عمران مجلس؛

توسعه شتاب نگارها برای کاهش آسیب ناشی از زلزله انجام می شود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، از بررسی شیوه تامین آب شرب و کشاورزی مردم استان سیستان و بلوچستان در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از خانه ملت، صدیف بدری با اشاره به دستور کار امروز یک شنبه (11 شهریور) کمیسیون عمران مجلس، گفت: بررسی طرح اصلاح ماده (60) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با حضور نماینده طراحان ، معاون ذی ربط سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی و مرکز پژوهش های مجلس دستور کار نخست این کمیسیون بود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طبق ماده 49 آیین نامه داخلی مجلس پس از زلزله ناگوار در استان کرمانشاه کمیسیون عمران مجلس مسئول بررسی موضوع بوده و گزارش آن را نیز قرائت کرده است، افزود: طبق بررسی های کمیسیون چند پیشنهاد مطرح شد تا در زلزله های بعدی دامنه آسیب ها کاهش یابد.

وی تاکید کرد: اصلاح بند پ ماده60 قانون برنامه ششم توسعه به این صورت انجام شد، که جز یک از محل اعتبارات سنواتی مدیریت بحران تا پایان برنامه به ازای هر 25 هزار نفر شبکه شتاب نگاری توسعه یابد.

بدری بابیان اینکه توسعه شبکه شتاب نگاری با هدف ثبت دقیق حوادث مدنظر است، تصریح کرد:  اولویت سبک سازی و استفاده از روش های نوین ساخت و ساز که در جز دو این بند اضافه شد.

این نماینده  مردم در مجلس دهم ادامه داد: در این جلسه برخی الحاقیه ها نیز در خصوص تدوین مقررات ملی ساختمان به ویژه برای مناطق مستعد زمین لرزه مورد بررسی واقع شد.

بدری افزود: انجام مطالعات ژئوتکنیک برای بازسازی مناطق زلزله زده نیز مورد توافق واقع شد   تا بهینه سازی سازه ها مدنظر قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: موارد اصلاح شده در برنامه ششم توسعه از سوی کمیسیون عمران مجلس مورد تصویب واقع شد اما برای بررسی موارد مرتبط با بودجه ای باید کمیته تخصصی کمیسیون عمران مجلس با دولت جلساتی را برگزار کند.

بدری با اشاره به دستور کار دیگر کمیسیون عمران مجلس، گفت: ادامه بررسی طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوجستان نیز در این جلسه مورد رسیدگی واقع شد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط استان سیستان و بلوچستان و شرایط معیشتی مردم استان تامین آب شرب و کشاورزی ضروری است، افزود: با توجه به اینکه کشور افغانستان در بالادست هیرمند با ایجاد سدی تهیه آب در ایران را با مشکل مواجه کرده باید تدبیری مناسبی اتخاذ شود.

بدری ادامه داد: یکی از راهکارهای تامین آب در کنار سایر روش ها استفاده ه از آب شیرین کن ها و بهره کندی از آب دریا است که متاسفانه در این زمینه تنها  در برداشت دو درصدی موفق بوده ایم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از کشورها با استفاده از آب شیرین کن ها توانسته اند نیاز به آب شرب و کشاورزی خود را تامین کنند. گفت: کشورهای همسایه ایران از این مزیت استفاده کرده اما متاسفانه ما در این مسیر موفق نبوده ایم از این رو لازم است از این فرصت برای امین آب شرب و کشاورزی مردم استفاده شود.

وی ادامه داد: با توجه به معضل ریزگردها بثدر استان سیستان و بلوچستان برخی نمایندگان طرح انتقال آب از دریای عمان را مطرح کردند که کمیسیون پس از بحث و بررسی های مکرر و تصویب کلیات آن را به کمیته تخصصی کمیسیون با حضور مسئولان مربوطه ارجاع داد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 327
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران