پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 308209 تاریخ : 1396/08/15-16:39:29
,13,
توجه به تولید جلبک به عنوان غذای دام و انسان امری ضروری است

توجه به تولید جلبک به عنوان غذای دام و انسان امری ضروری است

یک مقام مسوول گفت: تولید جلبک ها و گیاهان آبزی به منظور تولید روغن،علوفه دامی،سوخت،دارو و مواد آرایشی و بهداشتی مورد توجه تمامی کشورها قرار گرفته اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ محمد پور کاظمی رییس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی ایران، با اشاره به ضرورت توجه به تولید جلبک و گیاهان آبزی اظهار کرد: تمامی کشورها برای تضمین سلامت و آینده غذا راهکارهایی از جمله تولید جبلک و گیاهان آبزی را تدوین کرده اند.

 وی با اشاره به اینکه بیش از 20 میلیون تن ماهیان آبزی در آب های دریایی در دنیا تولید می شوند، افزود:  ارزش غذایی صادرات  سالانه جلبک و گیاهان آبزی درکشورهای چین، اندونزی و فیلپین 5.6 میلیارد دلار برآورده شده است که از این رو استفاده از محصولات غذایی که تا کنون در زنجیره نبوده است، باید مورد توجه قرار گیرد.
 پور کاظمی با اشاره به اینکه در برخی مناطق چابهار گیاهان آبزی نظیر سارگاسوم وجود دارد، گفت: طبق برآوردها 300  تا 2 هزارتن از این گیاه همراه با امواج به ساحل می آید که طبق تحقیقات از سودیوم این گیاه، می توان در صنایع شیمیایی و بیو شیمیایی استفاده کرد در حالی که سالانه ارزش قابل توجهی برای واردات آن از چین و آلمان از کشور خارج می شود.
 به گفته این مقام مسوول، کاربردهای مختلف جلبک ها و گیاهان آبزی بیانگر آینده روشن تولید است.
 رییس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی ادامه داد: کشت جوانه های گیاه سارگاسوم  در داخل دریا در حد یک هکتار در چابهار انجام شده است که  از این گیاه به سبب جذب مواد مغذی داخل دریا  می توان درتولید علوفه ، مشتقات غذایی و دارویی استفاده کرد.
پورکاظمی، با بیان اینکه در دنیا به جلبک ها جهت تولید روغن توجه شده است، تصریح کرد: تمامی کشورها به این صنعت در هزاره سوم، توجه خواهند داشت از این رو کشور با تشکیل کارگروه ملی شش برنامه راهبردی  را  دنبال خواهد کرد.
 به گفته این مقام مسوول، سالانه مقدار قابل توجهی ارز برای واردات مواد آرایشی، ماسک و کرم های ضد چروک خارج می شود در حالی که با تولید جلبک ها به سهولت ماده اولیه شرکت های آرایشی و بهداشتی و داروسازی تامین می شود.

ارزش صادرات محصولات جلبک در آمریکا و کانادا 600 میلیون دلار است
 این مقام مسوول با بیان اینکه پیشنهاد سند توسعه و بهره برداری پایدار از جلبک ها و گیاهان آبزی در سند اقتصاد مقاومتی مطرح شده است، یادآورشد: خودکفایی،دانش بومی،توسعه درآمد غیر نفتی، جلوگیری از خروج ارز،استفاده از ظرفیت و نوار ساحلی از جمله سیاست های اقتصاد مقاومتی است که با فرهنگ سازی می توان یکی از قطب های اصلی تولید ماده خام جلبک باشیم.

پورکاظمی با بیان اینکه در آمریکا و کانادا ارزش صادراتی محصولات جلبک و گیاهان آبزی 600 میلیون دلار برآورد شده است، اذعان کرد: در کشاورزی هزاره سوم با وجود تمامی مشکلات به نظر می رسد که تولید جلبک ها می تواند منشا تولید دانش و ایجاد صد ها شغل وابسته به محصولات جلبک باشد



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 306
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران