پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 310985 تاریخ : 1396/09/22-13:43:10
,10031,
توانمند سازی تولید و اشتغال پایدار با اجرای

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت:

توانمند سازی تولید و اشتغال پایدار با اجرای "طرح تاپ" محقق می‌شود

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای توانمند سازی تولید، توسعه دانش بنیان بنگاه‌های صنعتی، معدنی و تجاری موجود و اشتغال پایدار "طرح تاپ" را ارایه دادیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، برات قبادیان در ششمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب، افزود: برای به نتیجه رسیدن این طرح، کار علمی و کارشناسی خوبی توسط متخصصان و کارشناسان مختلف انجام گرفت.

وی خلق ارزش و ظرفیت سازی در بخش اشتغال را راهبرد اصلی طرح تاپ دانست و افزود: بهسازی و استقرار بنگاه های تولیدی، صنعتی و تجاری در مسیر اقتصاد مقاومتی، اصلاح و بهسازی کیفیت کالا، توسعه بازارهای صادراتی، تقویت تحرک اقتصادی و افزایش تولید و صادرات غیر نفتی نیز از اهداف فرعی این طرح است.

قبادیان با اشاره به پتانسیل ها و استعدادهای خدادادی موجود در کشور، تصریح کرد: اما با فاصله ای که با دنیا گرفته ایم نیاز به کار بیشتری وجود دارد و در مدت مسئولیتم به عنوان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت ضرورت توجه به موضوعاتی مانند دانشگاه نسل سوم و انقلاب چهارم صنعتی به عنوان اولویت‌های مهم نگاه کردم.


معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود حدود 2هزار و 800 دانشگاه در کشور گفت: کشوری مانند چین که جمعیتش از کشور ما بیشتر است، کمتر از 2 هزار و 800 دانشگاه دارد و این یک سرمایه و پتانسیل خوبی برای ما محسوب می شود که از آن باید به بهترین نحو استفاده کرد.

قبادیان با بیان اینکه حدود 5 میلیون دانشجو در رشته‌ها و مقاطع مختلف در دانشگاه‌های کشور به تحصیل مشغول هستند، ادامه داد: حدود یک میلیون و 200 هزار فارغ التحصیل دانشگاهی در رشته‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف نیز داریم که این سرمایه منابع انسانی دانش آموخته برای توسعه کشور باید به کار گرفته شود.
وی دانشجویان ارشد و دکترای کشور را لشکر توانمندی برای کاهش سریع فاصله ما با دنیا دانست و گفت: از یکصد هزار واحد صنعتی موجود حدود 2 هزار واحد بخش تحقیق و توسعه(r&d) دارد که این دانشجویان می توانند وارد بخش (r&d) فضای بنگاه‌های اقتصادی و بخش خصوص شوند و در این حوزه تاثیر بگذارند. از سوی دیگر وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، نفت، نیرو و علوم، تحقیقات و فناوری می توانند این مهم را در دستور کار قرار دهند.

قبادیان با اشاره به نمونه‌های دیگری از اجرای این طرح گفت: از سال 1380 تا 1384 که معاون آموزش و طرح و برنامه سازمان انرژی اتمی بودم این طرح را برای سربازان دارای تحصیلات ارشد و دکترا اجرا کردم که دستاوردهای موفقیت آمیزی نیز داشت‌.

گفتنی است که ششمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز چهارشنبه با تجلیل از برگزیدگان و برترین‌های پژوهش و فناوری در حوزه‌های مختلف به کار خود پایان داد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 335
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران