پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 264629 تاریخ : 1395/10/27-09:57:04
,10031,
توانبخشی اندام تحتانی با ربات هوشمند محققان کشور

توانبخشی اندام تحتانی با ربات هوشمند محققان کشور

پژوهشگران کشور ربات هوشمندی برای توانبخشی اندام تحتانی عرضه کردند که فرد بدون حضور پزشک قادر خواهد بود برنامه درمانی را اجرایی کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد علیزاده، مجری طرح  با بیان اینکه این طرح با عنوان «ربات هوشمند توانبخشی اندام تحتانی» یا CPMR اجرایی شده است، گفت: عملکرد این ربات توانبخشی اندام تحتانی برای تسریع بخشیدن سطح سلامت و بازگرداندن سلامت به افراد نیازمند به توانبخشی و ورزشکاران است.

وی ادامه داد: استفاده از این ربات موجب تسریع در فرایند توانبخشی می‌شود و فیزیوتراپی نیز به میزان 3 برابر کاهش می‌یابد، ضمن آنکه دقت آن ارتقاء یافته است.

علیزاده کنترل از راه دور را از مزایای این ربات نام برد و یادآور شد: زمانی که تیم ورزشی به محلی اعزام می‌شود و یا در شرایط خاص، نیاز نیست که فیزیوتراپ در کنار بیمار باشد؛ بلکه با اتصال بیمار به دستگاه، برنامه فیزیوتراپی از سوی پزشک از راه دور برنامه‌ریزی و از طریق شبکه‌های اجتماعی به فرد ارسال می‌شود و فرد برنامه توانبخشی مورد نظر را به دستگاه ارائه می‌دهد.

مجری طرح اضافه کرد: در مقابل، گزارشی از صحت انجام کار برای پزشک ارسال خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این ربات نمونه ربات هوشمند آلمان است، اظهار کرد: ما با الهام گرفتن از چندین ساختار مکانیکال و پروسه‌های هوش مصنوعی اقدام به طراحی و ساخت این ربات کردیم.

علیزاده از حمایت پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی از این ربات خبر داد و یادآور شد: این طرح قرار بود در کانادا به تولید برسد که با حمایت این پژوهشگاه، این طرح در ایران اجرایی می‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 303
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران