پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 316827 تاریخ : 1396/12/19-12:37:38
,17,
توافق با بانک های مرکزی دنیا گامی اساسی در جذب سرمایه گذاری خارجی

کرباسیان تاکید کرد:

توافق با بانک های مرکزی دنیا گامی اساسی در جذب سرمایه گذاری خارجی

رییس هیات عامل ایمیدرو توافق با بانک های مرکزی دنیا را گامی اساسی در جذب سرمایه گذاری خارجی دانست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران؛  مهدی کرباسیان اعلام کرد: جذب سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری برای طرح های برنامه ریزی شده در یک دوره پنج ساله، نیازمند توافقنامه های دوجانبه با بانک های مرکزی دنیا و شرکت های معدنی بین المللی است.

وی گفت: ایمیدرو فهرست طرح ها و پروژه های واجد شرایط اخذ تامین مالی ( فاینانس) را به سازمان برنامه و بودجه ارسال داشته تا از خطوط اعتباری توافق شده تامین منابع شود .
به گفته کرباسیان، مذاکره با بانک های ایرانی برای استفاده از تسهیلات ارزی شعب خارج از کشور صورت گرفته و مرحله نخست این امر تا پایان امسال برای یکی از پروژه ها عملیاتی خواهد شد.
رییس هیات عامل ایمیدرو توضیح داد: اکنون به منظور رقابتی ساختن شرایط جذب سرمایه گذاری بر روی مشابه قرار دادهای IPC ( سرمایه گذاری از مرحله اکتشاف تا بهره برداری و بازپرداخت از محل محصول) کار می شود که از قرارداد های نفتی الگوبرداری می شود.
وی افزود: مذاکره و پیگیری برگزاری همایش با شرکت های خارجی در روسیه ( مسکو )، سوئیس و انگلیس ( لندن) در حال انجام است که بزودی برگزار خواهد شد.
کرباسیان تصریح کرد: بسته های سرمایه گذاری که توسط مشاورهای بین المللی وداخلی در دست تهیه است، ارایه خواهد شد.


تامین مالی پروژه های مس
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: براساس توافقنامه با کشورهای کره جنوبی، اتریش و دانمارک در زمینه اختصاص خطوط اعتباری برای تکمیل طرح های کشور، سازمان ایمیدرو اقدام به اخذ مجوزهای لازم از بانک مرکزی و سازمان برنامه وبودجه کرده که با اخذ مجوزهای مربوطه، اقدام به تامین مالی و تکمیل طرحهای سرمایه گذاری می شود .
وی تصریح کرد: اجرای این طرحها پیامد تولید محصولات راهبردی در چارچوب زنجیره تامین معدن وصنایع معدنی را به دنبال دارد .
کرباسیان افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته از کشور دانمارک با سقف 50 میلیون یورو پروژه های مس تامین مالی خواهند شد و تایید بانک مرکزی نیز در این ارتباط اخذ شده است .


تلاش برای جذب سرمایه گذار روسی
رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: پیش بینی شده کنفرانسی در ماه های می و آوریل سال جاری میلادی ( 2018 ) برای بخش معدن و صنایع معدنی با شرکت های معدنی روسیه برگزار شود تا بستری برای سرمایه گذاری و فاینانس پروژه از محل اعتبارات این کشور فراهم آید .
وی در ادامه گفت: همچنین انتظار می رود از تامین مالی اتریش نیز برای شرکت های فولاد سازی ( گل گهر ) استفاده شود .
به گفته کرباسیان، پیش بینی می شود اجلاسی در کره جنوبی به منظور استفاده بخش معدن و صنایع معدنی برای بهره گیری از فاینانس این کشور که برای بخش نفت در نظر گرفته شده و تاکنون از آن استفاده به عمل نیامده، بهره گیری شود.


هدفگذاری برای صادرات 2 میلیارد دلاری سنگ
رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: دستیابی به صادرات بیش از 2 میلیارد دلاری سنگ تزئینی تا پایان برنامه ششم توسعه ( 1400 ) هدفگذاری شده و این مهم باید با ظرفیت سازی به منظور توسعه بازار و افزایش صادرات سنگ تزئینی ایران از حدود 300 میلیون دلاری فعلی تحقق یابد.
وی افزود: سازمان ایمیدرو و انجمن سنگ ایران تشکیل کنسرسیوم غیر دولتی با مشارکت این سازمان، شرکتهای خصوصی داخلی و شرکتهای معتبر خارجی در زمینه تولید و تجارت سنگ تزئینی و ساختمانی را در دست بررسی دارد.
کرباسیان اضافه کرد: پیشنهاد شده تا انجمن سنگ ایران نسبت به تشکیل یک شرکت کنسرسیوم صادراتی با عضویت اعضای خود اقدام نماید و سازمان ایمیدرو نیز با یک شرکت خارجی و کنسرسیوم یاد شده اقدام به تشکیل شرکت صادراتی نماید .
انجمن سنگ ایران درصدد است در منطقه ویژه کاشان با دریافت یک قطعه زمین نسبت به ایجاد نمایشگاه صادراتی سنگ های تزئینی اقدام کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 408
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران