پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267728 تاریخ : 1395/12/16-11:48:36
,4,17,
توافق اصفهان و دیوانیه عراق برای گسترش همکاری ها

توافق اصفهان و دیوانیه عراق برای گسترش همکاری ها

استانداران اصفهان و دیوانیه عراق توافق کردند که در زمینه های عمرانی ، فرهنگی و خدمات بهداشتی ،درمانی با یکدیگرهمکاری کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت, این توافق یکشنبه شب در جلسه ای که بین رسول زرگرپور استاندار اصفهان و سامی جابر الحسناوی استاندار دیوانیه عراق در هتل عباسی اصفهان برگزار شد، منعقد شد. 

در این دیدار استاندار اصفهان آمادگی این استان را برای همکاری در پروژه های بیمارستانی و مراکز بهداشتی، نیروگاهی، احداث مجتمع های مسکونی، باستان شناسی و مرمت آثار تاریخی، طرح های دانشگاهی و بازیافت استان دیوانیه عراق اعلام کرد. 
 زرگرپور با تشریح ظرفیت های استان اصفهان در بخش های صنعتی، تجاری، درمانی و فرهنگی بویژه درزمینه حفظ و مرمت آثارتاریخی گفت: استان اصفهان آمادگی دارد تا هیاتی از کارشناسان میراث فرهنگی این استان را برای کشف آثار باستانی دیوانیه عراق به آن شهر اعزام کند. 
وی همچنین با اشاره به تجربیات اصفهان درزمینه ساخت و توسعه مراکز درمانی و بیمارستانی و حضور پزشکان حاذق در این استان ، اضافه کرد: در چند ماه آینده یک مجتمع بزرگ بهداشتی - درمانی با عنوان شهرک سلامت در اصفهان به بهره برداری می رسد که بخشی از فعالیت آن مربوط به ارائه خدمات به بیماران خارجی است. 
استاندار اصفهان همچنین به توانایی ایران در زمینه تولید توربین های برق اشاره کرد و گفت: ایران جزء 6 کشور سازنده توربین های تولید برق است و استان اصفهان می تواند در زمینه ساخت و تجهیز نیروگاه برق به استان دیوانیه عراق کمک کند. 
وی احداث مجتمع های مسکونی و بازیافت زباله را از دیگر ظرفیت های استان اصفهان بیان کرد و گفت: اصفهان و دیوانیه عراق می توانند با محوریت اتاق بازرگانی اصفهان در زمینه های یاد شده با یکدیگر همکاری کنند. 
استاندار دیالیه عراق نیز با اشاره به نیازهای این استان برای تامین خدمات در زمینه های تولید برق ، پزشکی، ساختمان سازی، بازیافت و کشف آثار تاریخی و گردشگری، خواستار همکاری و مشارکت اصفهان در پروژه های مدنظر مسئولان استان دیوانیه عراق شد. 
سامی جابر الحسناوی همچنین همکاری های علمی بین دانشگاه القادسیه استان دیوانیه عراق با دانشگاه های اصفهان را خواستار شد. 
وی اظهارکرد: ما از طریق کنسولگری ایران در نجف اشرف خواستار فراهم کردن زمینه این همکاری ها هستیم و امیدواریم این دیدارها نتایج خوبی را برای گسترش همکاری ها در پی داشته باشد. 
سامی جابر الحسناوی در راس یک هیات اقتصادی و بازرگانی برای سفری 22روزه، دیروز به دعوت اتاق بازرگانی اصفهان وارد این شهر شد.
استان دیوانیه عراق با یک میلیون و 300 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری جنوب بغداد قرار دارد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 487
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران