پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 353961 تاریخ : 1397/05/18-11:38:31
,5,4,
تهران از مذاکره با اسلام‌آباد درباه پروژه خط لوله آی‌پی استقبال می‌کند

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت:

تهران از مذاکره با اسلام‌آباد درباه پروژه خط لوله آی‌پی استقبال می‌کند

امیر حسین زمانی نیا اعلام کرد: تهران از ادامه مسیر مذاکره با اسلام‌آباد در باره تمکیل خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان استقبال می کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از شانا، امیر حسین زمانی نیا معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: روابط تهران و اسلام آباد همواره تاریخی و برادرانه بوده و پیوندهای دینی و فرهنگی دو کشور بزرگترین پشتوانه روابط دوستانه دو دولت، به‌ویژه در مناسبات اقتصادی است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران انرژی و گاز را عاملی برای توسعه همکاری‌های منطقه ای و همبستگی با همسایگان، از جمله پاکستان می‌داند.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به نشانه های مثبتی که  به‌تازگی در این زمینه از دولت منتخب مشاهده می‌شود، ادامه داد: در همین راستا و در شرایط جدید، از ادامه مسیر مذاکرات درباه تکمیل و راه اندازی خط لوله انتقال گاز به پاکستان استقبال می‌کنیم.

بخش ایرانی خط لوله آی پی (IP) به طول 900 کیلومتر با هزینه 2,5 میلیارد دلار ساخته شده و برای تکمیل آن نیز باید حدود یک میلیارد دلار دیگر نیز سرمایه‌گذاری شود، اما بخش دوم این خط لوله در خاک پاکستان به طول 780 کیلومتر هنوز ساخته نشده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 301
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران