پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 375370 تاریخ : 1397/06/07-18:33:30
,8,
تهدید چین علیه آمریکا اجرایی شد

بر اساس اعلام رویترز؛

تهدید چین علیه آمریکا اجرایی شد

همان‌طور که انتظار می‌رفت چین تهدید خود علیه آخرین دور تعرفه‌های آمریکایی را عملی ساخت و از آن به سازمان تجارت جهانی WTO شکایت کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  روز دوشنبه دولت چین به‌طور رسمی از آمریکا شکایت کرد و از سازمان تجارت جهانی خواست تا مجادله تجاری بین این کشور و آمریکا را وارد فاز «رایزنی» کند.

این نخستین مرحله از فرآیند رسیدگی به یک پرونده شکایت در سازمان تجارت جهانی است. هفته گذشته دولت ترامپ بر 16 میلیارد دلار از واردات کالاهای چینی تعرفه وضع کرد؛ اقدامی که البته با مقابله به مثل چین روبه‌رو شد. از روز طرح شکایت در سازمان تجارت جهانی دو کشور 60 روز فرصت دارند تا مذاکرات خود را در این زمینه انجام دهند. البته هم‌اکنون بین دو کشور مذاکراتی در حال انجام است که به شکایت پیشین چین از آمریکا بابت تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم و شکایت آمریکا از چین بابت تخطی از حقوق مالکیت معنوی مربوط است.

خبرگزاری رویترز گزارش کرده است که روز دوشنبه آمریکا سازمان تجارت جهانی را تهدید کرده است که ماه آینده از انتصاب مجدد یکی از چهار قاضی باقی‌مانده این سازمان جلوگیری خواهد کرد؛ رویدادی که نگرانی کارشناسان تجارت جهان در مورد بحران نظام حل و فصل مناقشات جهانی را تایید می‌کند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ضمن حمله به سازمان تجارت جهانی آن را یک فاجعه و مصیبت خواند و افزود: دلیل شکست آمریکا در پرونده‌های مطرح‌شده در سازمان این است که سایر کشورها بیشترین قضات را در این سازمان دارند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 372
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران