پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 310794 تاریخ : 1396/09/20-17:39:05
,13,17,
تنها پنج تن زعفران تولیدی خراسان رضوی بسته بندی می شود

تنها پنج تن زعفران تولیدی خراسان رضوی بسته بندی می شود

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی گفت: سالانه تنها پنج تن از محصول تولیدی زعفران استان فرآوری، بسته بندی و به بازار داخل و خارج عرضه می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ بنا بر آمار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، امسال 84 هزار هکتار از کشتزارهای این استان به زعفران اختصاص داشت که به طور میانگین از هر هکتار، چهار یا پنج کیلوگرم زعفران برداشت می شود که میزان تولید این محصول در سال جاری به 336 تن می رسد.

مجید علیخواه روز دوشنبه  افزود: زعفران محصولی با ارزش افزوده بالا برای واحدهای تولیدی خراسان رضوی است که سودآوری بالایی دارد و صنعتگران می توانند با نگاه ویژه به زعفران، بازارهای داخلی و خارجی را در اختیار بگیرند.

وی بیان کرد: به منظور دادن مشاوره به صنعتگران، مرکز تخصصی طراحی بسته بندی زعفران با هدف هویت دادن به محصول زعفران برای تلفیق و اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی در ساختار و طراحی بسته بندی زعفران در شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شمال شرق کشور ایجاد شده تا واحدهای صنعتی و تولیدی از آن بهره گیرند.

وی اظهار کرد: تعداد قراردادهای منعقد شده با سرمایه گذاران در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی سه هزار و 778 فقره است که از این تعداد 2 هزار و 408 فقره در قالب واحد صنعتی، به مرحله اجرا درآمده است.

علیخواه گفت: از بین واحدهای صنعتی مذکور 174 واحد مربوط به صنایع فرآوری و بسته بندی است که از این تعداد 21 واحد در بخش بسته بندی زعفران فعالیت دارند.

وی با تاکید بر توسعه دانش فنی در صنایع مربوط به فرآوری و بسته بندی و بهره گیری از پژوهش های داخلی این حوزه گفت: در نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار مشهد، ماده پلیمری هوشمند تجدیدپذیر آنتی باکتریال ابداع یکی از مبتکران دانش آموخته دانشگاه فردوسی، که سند ثبت اختراع آن را از آمریکا دریافت کرده بود، ارائه شد که صاحبان یکی از صنایع بسته بندی استان خواستار آن شد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: این ماده پلیمری هوشمند، نوعی پلاستیک است که در زمان استفاده از آن در صنایع بویژه صنایع بسته بندی، 98 درصد بار میکروبی محصول را می گیرد و 18 برابر زمان ماندگاری آن را افزایش می دهد.

علیخواه اظهار کرد: همچنین این ماده پلیمری هوشمند در زمان بازیافت، برخلاف مواد پلاستیکی دیگر قابلیت بازگشت به چرخه طبیعت در مدت 6 ماه را دارد.

وی گفت: از این ماده پلیمری می توان برای کاهش بار میکروبی زعفران استفاده کرد و در بسته بندی این محصول بهره گرفت.

 45 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد 38 مورد فعال هستند. همچنین 43 درصد از صنایع فعال، 49 درصد اشتغال صنعتی و 30 درصد سرمایه گذاری صنعتی خراسان رضوی در شهرکها و نواحی صنعتی این استان مستقر است. 

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 375
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران