پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 305773 تاریخ : 1396/07/15-17:53:43
,5,
تلاش وزارت نفت برای بازگرداندن رونق و سودآوری به شرکت ملی حفاری

در پاسخ به گزارش باشگاه خبرنگاران مطرح شد:

تلاش وزارت نفت برای بازگرداندن رونق و سودآوری به شرکت ملی حفاری

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در پاسخ به خبر منتشر شده از سوی باشگاه خبرنگاران جوان با عنوان «300میلیارد تومان زیان، دستاورد شرکت ملی حفاری طی 3 سال اخیر/ تدبیر کارفرما به گل نشست؟»، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ باشگاه خبرنگاران جوان در این گزارش که دهم مهر ماه امسال آن را منتشر کرد، مدعی شده است شرکت ملی حفاری ایران به علت سیاست‎گذاری‎های غلط وزارت نفت از سال 93 تاکنون با زیانی نزدیک به 300 میلیارد تومان روبه‎رو شده است.

روابط عمومی وزارت نفت در جوابیه خود به این خبرگزاری آورده است:

«گزارشی با عنوان «300 میلیارد تومان زیان، دستاورد شرکت ملی حفاری طی 3 سال اخیر/ تدبیر کارفرما به گل نشست؟» مدعی زیان‌ده بودن این شرکت به دلیل سیاستگذاری‌های وزارت نفت در سه سال اخیر شده است. گویا منتشر کننده اخبار باشگاه خبرنگاران جوان خود یکبار متن دیدگاه‌های کارشناسی که تیتر گزارش را به استناد آمارهای ایشان انتخاب کرده، به درستی نخوانده است.

فرآیند زیان‌دهی شرکت ملی حفاری همان طور که در گزارش منتشره به آن اشاره شده از سال 1389 آغاز شد و اتفاقاً وزارت نفت پس از روی کار آمدن دولت یازدهم به منظور جلوگیری از تداوم زیان‌دهی این شرکت تلاش بسیاری برای ساماندهی این شرکت نمود.

زیان‌ده بودن شرکت ملی حفاری نیز خود علل گوناگونی دارد که شاید مهمترین آن کاهش پروژه‌های حفاری به دلیل اتمام قراردادهای قبلی و عدم انعقاد قراردادهای جدید برای توسعه میدان‌های نفت و گاز به تبع آن تعریف نشدن پروژه‌های جدید حفاری است. همچنین افزایش غیر منطقی نیروی انسانی شاغل در این شرکت در دوره زمانی 1384 تا 1392 و عدم تناسب آن با پروژه‌های شرکت پس از سال 1392 نیز تشدید کننده وضع زیان‌دهی در سال‎های اخیر بوده است.

وزارت نفت در حال حاضر با توجه به برنامه‌های جدید شرکت ملی حفاری تلاش می‌کند تا برای برون رفت این مجموعه از شرایط کنونی راهی منطقی و مبتنی بر اصول اقتصادی یافته و با استفاده از ظرفیت‌های موجود و افق توسعه فعالیت‌های حفاری ناشی از عقد قراردادهای جدید نفتی در آینده، بار دیگر رونق و سودآوری را به این شرکت بازگرداند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 426
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران