پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 351115 تاریخ : 1397/04/02-10:10:26
,8,5,
تغییرات قیمتی در بازار پلیمرها

تغییرات قیمتی در بازار پلیمرها

مهاجرت نقدینگی ، افزایش قیمت ارز در کنار رشد احتمالی تقاضا مواردی است که می تواند بازار پلیمرها را با تغییراتی جدید رو به رو سازد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، بازار پلیمرها هفته گذشته در یک مسیر کاهشی ضعیف حرکت کرد یعنی از اوایل هفته گذشته شاهد افت نسبی قیمت ها در بازار آزاد پلیمرها بودیم ولی پس از آن در اواخر هفته گذشته جرقه هایی از رشد قیمت ها خودنمایی کرد. این در حالی بود که می توان احتمال تغییر فاز قیمتی را مطرح کرد زیرا بازار مدت هاست که عادت کرده از روند پیشین خود تبعیت کند ولی تغییر مسیر را هم در اواسط جریان های قیمتی فراموش نکرده است.

این شرایط موجب شده تا بتوان احتمال نوسان های رشد قیمتی را برای ابتدای هفته جاری مطرح کرد ولی این پیش بینی در شرایطی محقق خواهد شد که بازار به سمت خرید جدید و پذیرش قیمت های بالاتر متمایل شود. این مطلب به معنی آن است که تفابل عرضه و تقاضا به سمت برتری تقاضا حرکت کند که چندان هم رخدادی غیرمننتظره ای به نظر نمی رسد.

در هفته گذشته شاهد کاهش محدود و مقطعی حجم معامله پلیمرها در بورس کالا بودیم که خود یک داده افزایشی برای بازار آزاد به شمار می رود. از سوی دیگر بازارهای کالایی و حتی سکه و دلار با هجوم نقدینگی روبه رو شده اند و اگر به هر دلیل این جریان در بازار پلیمرها نیز ایفای نقش کند به معنی خودنمایی یک جریان افزایشی جدید خواهد بود.

این وضعیت کلی را باید به صورت دقیق تری از مسیر بازار دلار مورد ارزیابی قرار داد زیرا قیمت ارز همیشه به عنوان یک سیگنتال روانی و حتی فنی برای بازار پتروشیمی مهم بوده است. حال در شرایطی که رشد قیمت ارز به معنی افزایش جذابیت صادرات به کشورهای منطقه است شاید قیمت های بالای فعلی برای دلار در کشورهای همسایه محرک های جدیدی برای رشد صادرات به این کشورها محسوب شود که به معنی افت عرضه در بازار داخلی و برتری تقاضا بر عرضه ها خواهد بود. این در حالی است که با افزایش قیمت شاید جذابیت صادرات محصولات نهایی به کشورهای منطقه نیز افزایش یابد که این سیگنال هم تقاضا در بازار داخلی را تقویت کرده و هم جذابیت تولید را افزایش می دهد.

 
 
 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 485
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران