پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 389056 تاریخ : 1397/07/22-14:46:15
,17,21,
تعیین کرایه ناوگان جاده ای حمل بار بر اساس تن-کیلومتر

سیداحسن علوی:

تعیین کرایه ناوگان جاده ای حمل بار بر اساس تن-کیلومتر

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: کرایه ناوگان جاده ای حمل بار بر اساس تن-کیلومتر تعیین شده و قطعا این مکانیزم بسیاری از مشکلات کامیون داران را مرتفع می کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ سیداحسن علوی  با اشاره به تعیین کرایه حمل‌ونقل جاده‌ای داخلی در نشست شورایعالی هماهنگی ترابری کشور، گفت: در گذشته نرخ کرایه حمل و نقل جاده ای بر اساس بار، به صورت توافقی میان راننده یا مسئول ترابری با متقاضی حمل بار انجام می شد، اما با مصوبه اخیر، کرایه حمل و نقل بر اساس تن- کیلومتر محاسبه می شود.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گذشته رانندگان کامیون ها معتقد بودند که با میزان کرایه حمل، تمام هزینه های آن ها محاسبه نشده و عملا آن ها متضرر می شوند، حال با تلاش مجلس و  وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های دیگر، مکانیزم قابل قبولی برای محاسبه کرایه حمل و نقل بار تعیین شد.

وی تصریح کرد: در کل هزینه کامیون ها به دو بخش کلی تقسیم می شود، هزینه نخست درباره بیمه راننده و کمک راننده، پرداخت حقوق به کمک راننده و غیره است و بخش دیگری از هزینه ها مربوطه به هزینه نگهداری، خرید لاستیک، هزینه سوخت است.

علوی ادامه داد: شاخصه اصلی در محاسبه میزان هزینه حمل یک تن در یک کیلومتر، میزان مصرف سوخت است، به طور که پارامترهای مختلف آن مورد بررسی قرار گرفته و محاسبه می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: طبق اعلام مسئولان سازمان راهداری، در کل 7 ناوگان جاده ای حمل بار تعیین شده، که نحوه محاسبه هر تن- کیلومتر برای این ناوگان ها متفاوت است.

وی گفت: همچنین در نشست های اخیر کمیسیون عمران مجلس نیز مقرر شد که قطعات مورد نیاز کامیون داران از جمله لاستیک و چندین قلم مورد نیاز آن ها تأمین و ارائه شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: مجموعه مجلس و دولت تمام تلاش خود را کردند تا دغدغه های رانندگان و کامیون داران تا میزان قابل توجهی کاهش یابد و امیدوارم روند ناوگان جاده ای حمل بار رو به رشد و توسعه باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 373
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران