پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 351391 تاریخ : 1397/04/05-13:46:01
,5,22,
تعویض کاتالیست واحد شیمیایی پتروشیمی شازند

تعویض کاتالیست واحد شیمیایی پتروشیمی شازند

ابراهیم ولدخانی گفت: کاتالیست واحد تولید محصولات شیمیایی ( EO/EG ) این شرکت مادر تخصصی تعویض و این واحد به حداکثر تولید رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، ابراهیم ولدخانی مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند افزود: مواد شیمیایی اکسید اتیلن و اتیلن گیلکول در این واحدها تولید و در صنایع پزشکی، بهداشتی، پاک کننده ها، ضد یخ و الیاف مصنوعی کاربرد دارند و به همین دلیل این واحد از شرایط بسیار حساسی در شرکت برخوردار است.

وی ادامه داد: این واحد تولیدی به دلیل تحریم ها و تعویض نشدن کاتالیست موجود، با ظرفیت حدود 60 درصد فعالیت می کرد که کاتالیستی در حدود 95 تن برای این واحد فراهم شد و واحد EO/EG با کاتالیست جدید در مدار تولید قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند بیان کرد: تعویض این کاتالیست و همچنین تعویض 2 دستگاه از برج های این واحد به دلیل فرسودگی باعث شد تا واحد EO/EG و واحد دواتیل هگزانول به 100 درصد تولید برسند.
وی همچنین از جایگزینی سیستم کنترل جدید و هوشمند DCS در شرکت پتروشیمی شازند خبر داد و گفت: واحدهای PBR و BD و سیستم های کنترلی و ایمنی این واحد ها با عمر بالای 25 سال در شرکت فعالیت می کردند که در بسیاری از مواقع با نقص فنی مواجه و به همین دلیل کنترل واحدها از دست اپراتورها خارج می شد و خطرات ایمنی و توقف تولید به دنبال داشت که با خریداری و جایگزینی سیستم کنترل جدید و هوشمند این مشکل رفع شد.
ولدخانی اظهار کرد: برای نخستین بار در ایران گرید پلیمری PE100 در 2 نوع سفید و سیاه با استفاده از کاتالیست جدید در شرکت پتروشیمی شازند به تولید رسید.
وی بیان کرد: تولید محصول PE100 با کاتالیست جدید به منظور جلوگیری از واردات این محصول و خروج ارز از کشور انجام شده و کاربرد این محصول بیشتر برای تولید لوله های گاز رسانی است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند ادامه داد: این محصول در سطح جهانی قابل رقابت با مشابه خارجی است و تولید آن می تواند به خودکفایی کشور در این زمینه کمک کند.
وی افزود: در سال های گذشته مواد اولیه بسیاری به ارزش 200 میلیارد ریال در انبارهای شرکت موجود بود که با تولید این محصول این مواد اولیه در چرخه تولید قرار گرفت و بیش از 200 میلیون دلار برای شرکت سودآوری داشت.
مجتمع پتروشیمی شازند در سال 1372در کیلومتر 22غرب اراک در مساحتی بالغ بر 523 هکتار راه اندازی شده است و متنوع ترین طیف محصولات پتروشیمی کشور را در تامین نیاز صنایع زیردستی به عهده دارد.

محصولات تولیدی پتروشیمی شازند در صنایع نساجی، انواع پلیمرها و پلاستیک ها، چسب سازی، لاستیک سازی، نفت و گاز، لوله های پلی اتیلنی، شوینده ها و پاک کننده ها در کشور کاربرد دارد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 551
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران