پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 280546 تاریخ : 1396/03/23-16:01:28
,5,17,
تعهد سرمایه گذاران داخلی در ساخت اسکله پارسیان به 25 درصد رسید

تعهد سرمایه گذاران داخلی در ساخت اسکله پارسیان به 25 درصد رسید

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان (هرمزگان) 40 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای توسعه اسکله در این منطقه را ضروری دانست و گفت: اکنون سرمایه گذاران داخلی 25 درصد این رقم یعنی 10 میلیارد دلار را متعهد شده اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، حسن شاهرخی امروز (سه شنبه) در حاشیه آیین امضای تفاهمنامه همکاری میان سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در محل این سازمان اعلام کرد: منطقه ویژه پارسیان در مجموع برای جذب واحدهای پتروشیمی به ظرفیت 18 میلیون تن پیش بینی شده است.

به گفته وی، منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در منتهی الیه غربی استان هرمزگان واقع شده و نزدیک ترین محل به عسلویه- پایتخت گازی کشور- در حاشیه خلیج فارس است و نزدیک به 10 هزار هکتار مساحت دارد.
شاهرخی گفت: قرار است در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، افزون بر پتروشیمی، واحدهای فولادسازی و آلومینیوم سازی نیز فعال شوند که در توسعه اقتصادی کشور و رونق اشتغال سهم خواهند داشت.
وی اعلام کرد تا پایان دوره فعالیت دولت یازدهم، ایجاد واحدهای جدید پتروشیمی در پارسیان کلید زده می شود که سرآغازی برای فعالیت در این بخش است.
به گفته وی، پس از اجرای توافق برجام، شرکت های بزرگ اروپایی مانند توتال و شل برای سرمایه گذاری در پارسیان مذاکراتی داشته اند اما وارد مرحله اجرایی نشده اند.
وی اضافه کرد: در 20 روز آینده عملیات پترو ساحل در مرحله نخست برای ساخت چهار پست اسکله با بهره گیری از مشارکت یک شرکت چینی با سرمایه گذاری 170 میلیون یورو آغاز می شود که مدت آن سه سال پیش بینی شده است.

 بر اساس سیاست های برنامه چهارم توسعه از سال 1384 مطالعات مکانیابی استقرار صنایع «انرژی بر» برای جلوگیری از خام فروشی گاز طبیعی، تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر، تکمیل زنجیره تولید پتروشیمی و فولاد از مواد اولیه تا محصولات نهایی و افزایش صادرات غیرنفتی آغاز شد.
سهم انرژی مصرفی در هزینه های تمام شده محصول نهایی این صنایع، نسبت به دیگر عوامل تولید در مقایسه با صنایع دیگر بالاست و نقش تعیین کننده ای در قیمت نهایی محصول آنها از قبیل صنایع پتروشیمی، فولاد و آلومینیوم دارد.
منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با مساحتی نزدیک به 10 هزار هکتار در 30 کیلومتری شرق عسلویه، در منتهی الیه غربی استان هرمزگان و مرز سه استان هرمزگان، بوشهر و فارس به عنوان گزینه های محل استقرار صنایع انرژی بر انتخاب شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 441
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران