پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 309595 تاریخ : 1396/09/05-12:52:11
,21,
تصویب یک فوریت طرح اصلاح بندی از قانون برنامه ششم با هدف احیای قنوات

تصویب یک فوریت طرح اصلاح بندی از قانون برنامه ششم با هدف احیای قنوات

نمایندگان مردم درخانه ملت با یک فوریت طرح اصلاح تبصره بند (ب) ماده 35 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر احیای قنوات موافقت کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح اصلاح تبصره بند (ب) ماده 35 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر احیای قنوات با 148 رأی موافق، 23 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

حسن کامران به عنوان پیشنهاددهنده طرح مذکور در توضیح درخواست فوریت برای بررسی این طرح گفت: قنات روش موثری برای بخش آبیاری است لذا با توجه به اینکه در قانون بودجه سال 96 جدول 9 ردیف 162 به موضوع آبیاری تحت فشار اشاره شده برای رفع مشکل پیش روی وزارت جهاد کشاورزی و با توجه به اینکه تنها 4 ماه تا پایان سال جاری باقی مانده است این طرح باید تعیین تکلیف شود.

وی یادآور شد: حدود 60 نماینده از همه استان‌ها از طرح مذکور استقبال کردند، در واقع رها کردن آب و عدم بازسازی انهار نوعی هدررفت منابع آبی است بنابراین احیای قنات‌ها با فوریت در راستای صرفه‌جویی اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد.

جهانبخش محبی‌نیا به عنوان مخالف این طرح ضمن یادآوری قنات ها به عنوان هویتی تاریخی ایران گفت: همه شاخص‌های منابع آبی در کشور نگران‌کننده است و به مدیریت کلان نیازمندیم اما با توجه به اینکه در قوانین متعدد و در بخش‌های مختلف برنامه ششم توسعه اختیاراتی برای وزارت نیرو و جهاد کشاورزی قائل شدیم نیازی به تصویب این طرح با فوریت نیست.

شهروز برزگر و سید ناصر موسوی لارگانی به عنوان موافقان فوریت طرح مذکور بهترین روش آبیاری در شرایط موجود را استفاده از منابع آبی قنات دانستند و تأکید کردند: وزارت جهاد کشاورزی برای هزینه‌کرد احیای قنوات و لایروبی با ممانعت سازمان بازرسی مواجه است لذا تصویب این طرح اجازه هزینه‌کرد در این بخش را می‌دهد ضمن آن که توجه به قنات در راستای شعار اقتصاد مقاومتی است.

نمایندگان موافق فوریت این طرح یادآور شدند: با توجه به اینکه تنها 4 ماه تا پایان اجرای بودجه سال 96 باقی مانده توجه به قنات باید در دستور کار قرار گیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 339
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران