پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 348226 تاریخ : 1397/02/15-16:03:17
,6,
تصمیمات عجیب دولتی، مانع ورود سرمایه گذاران اروپایی شد

تصمیمات عجیب دولتی، مانع ورود سرمایه گذاران اروپایی شد

پس از پایان تحریم های خودرویی ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور در حال تسهیل شدن بود اما؛ تصمیمات وزارت صنعت در سال 96 این سرمایه گذاران را فراری داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ محمد مرتضایی کارشناس بازار خودرو، با اعلام این مطلب گفت: تصمیمات سال گذشته دولت موجب شده است بسیاری از شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی از ورود به بازار و صنعت ایران دوری کنند.

وی افزود: پس از برجام بسیاری از شرکت ها انگیزه کافی برای حضور در صنعت و بازار ایران را بدست آورده و حتی برای این مهم برنامه ریزی نیز کرده بودند. اما با تصمیمات سال گذشته دولت، این سؤال برایشان پیش آمد که چگونه می توانند در کشوری که یک شبه قوانینش تغییر می کند می توان به راحتی سرمایه گذاری کرد.

مرتضایی با اشاره به اینکه تبعات منفی تغییر لحظه ای قوانین، بیشتر از تأثیرات مثبت آن است تصریح کرد: در سال 96 آمارها نشان می دهد که 67 هزار دستگاه خودرو وارد کشور شده که تفاوتش با سال قبل از آن تنها 3 هزار دستگاه بوده، پس قوانین گذاشته شده کاملاً بی تأثیر بوده است.

این کارشناس بازار خودرو ادامه داد: برخی بر این عقیده هستند که تصمیمات سال گذشته دولت برای کنترل بازار ارز بود، اما آمار واردات نشان داد که عملاً این تصمیم هیچ تأثیری در کاهش خروج ارز از کشور نداشته است.
مرتضایی در خصوص صنعت و بازار خودرو در سال جاری گفت: بدون شک شرکت های تولید کننده خودرو در داخل بسیار امیدوار هستند که تیراژ تولیدشان افزایش یابد. البته به شخصه امیدوارم این افزایش تیراژ با افزایش داخلی سازی نیز همراه باشد تا قیمت خودروهای داخلی افزایش نیابد.

وی در خصوص وضع شرکت های واردکننده خودرو در سال 97 متذکر شد: امسال سالی پر از رقابت برای واردکنندگان است، زیرا بسیاری از آنها در زمان بسته بودن سامانه ثبت سفارش، خودروهای خود را وارد کرده اند. اما در شرایط فعلی برای فروش ، بازاریابی و جذب مشتری باید فکر جدیدی کنند.

مرتضایی در مورد پیش بینی خود از تولید خودروسازان داخلی در سال 97 نیز تاکید کرد: تولید 1 میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو برای خودروسازان داخلی دست یافتنی است اما امسال سال خودروهای چینی خواهد بود.

وی تصریح کرد: با تغییر تعرفه واردات خودرو، سگمنت خودروهای وارداتی که تا قبل از این بین 150 تا 250 میلیون تومان بود ناگهان افزایش چشمگیری پیدا کرد و عملاً سگمنت فوق از دست وارد کنندگان خارج شد. اما در عوض خودروسازان چینی در محدوده قیمتی 70 تا 160 میلیون تومان بازار بسیار بزرگی در ایران بدست آورده اند.

کارشناس صنعت وبازار خودرو در پایان خاطرنشان کرد: خودروسازان چینی داخل کشور در سال 96 بیش از 200 هزار دستگاه خودرو تولید کرده اند که پیش بینی می شود این رقم در سال 97 به 300 هزار دستگاه ارتقاء یافته و سهم بیشتری از بازار داخلی را جذب کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 323
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران