به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، امیر عباس صفری ریاست اولین کنفرانس کاربردی هوش تجاری گفت: در حقیقت سیستم هوش تجاری تنها یک ابزار نیست، بلکه پدیده ای چترگونه است که مجموعه ای از مؤلفه های نرم و سخت درسازمان را پوشش می دهد و از دستیابی به اهداف کلان سازمان در سطح استراتژیک گرفته تا افزایش سرعت و دقت در سطح عملیاتی سازمان را پوشش می دهد و تمامی نیروهای انسانی سازمان در تمامی سطوح آن را قادر می سازد تا مبتنی بر دانش استخراج شده ای که در داده های داخلی و خارجی سازمان وجود دارد، از چابکی الزام برای تحلیل واقعیات سازمان و همچنین داشتن نگرش نسبت به آینده آن برخوردار باشند.
وی در مورد محورهای هوش تجاری افزود: محورهای علمی و کاربردی کنفرانس هوش تجاری شامل؛ مفاهیم و الزامات هوش تجاری، چیستی و چرایی هوش تجاری، اهمیت بهره گیری از هوش تجاری در سازمانهای امروز در همسویی با دوران پساتحریم، مصورسازی دادهها در قالب داشبوردهای مدیریت و بررسی، داده کاوی و کاربردهای آن در هوش تجاری، چابکی در اقدامات عملی و پیشگیرانه در برابر آینده سازمان با بهرهگیری از هوش تجاری، بهرهگیری از کلان داده در همسویی با دادههای درونی سازمان است.
وی در ادامه تصریح کرد: افتتاح اولین باشگاه هوش تجاری ایران (بهتا)، برگزاری کارگاههای آموزشی تخصصی با حضور اساتید بین المللی، برگزاری نمایشگاههای جانبی و همچنین نشستهای تخصصی هوش تجاری از دستاوردهای برگزاری این کنفراس است.