پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266053 تاریخ : 1395/11/16-08:31:59
,10031,
تشکیل کارگروه معیشت معلمان

تشکیل کارگروه معیشت معلمان

وزیر آموزش و پرورش از تشکیل کارگروه معیشت معلمان با هدف بهبود بخشیدن به برخی از مسائل رفاهی و درمانی فرهنگیان خبر داد و گفت: در برنامه درازمدت، مدیران مدارس باید توسط معلمان انتخاب شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در نشست شورای معاونان و رؤسای مناطق آموزش و پرورش شهر تهران با تبریک ایام مبارک دهه فجر با اشاره به این مطلب که باید در مسیر تحقق اهداف عالیه نظام و انقلاب حرکت کنیم، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مورد نظر بنده این است که از نزدیک با همکاران رده‌های مختلف آموزش و پرورش به منظور شنیدن نظرات و پیشنهادهای آنان گفت‌وگو کنم.

وی افزود: خوشحال می شوم که بنده را نقد کنید و اگر احساس می کنید در تصمیم‌گیری‌ها ایرادی وجود دارد، آن را متذکر شوید، زیرا معتقدم این نقدها، تصمیم‌گیری‌های بهتری را رقم خواهد زد؛ ضمن اینکه باید فضایی را به وجود آوریم که دانش‌آموز بتواند معلم، مدیر و وزیر را نقد کند تا به رشد دست یابد.

احمدی دانش آشتیانی با بیان اینکه آنچه ایجاد اشکال می‌کند، نگرش‌ها و بینش‌های موجود نسبت به نظام تعلیم و تربیت است که باید تغییر کند، گفت: اتفاقات باید داخل کلاس درس بیفتد، شاید کار سختی باشد که حافظه محوری و کلیشه محوری جای خود را به آزاد اندیشی، درک صحیح مطالب و نقادی بدهد اما این رویکردی است که باید به وقوع بپیوندد.

وی با بیان اینکه باید ارتباط دانش‌آموزان با خداوند، خود، جامعه و طبیعت برقرار شود، افزود: برقراری ارتباط دانش‌آموز با خداوند به این معنا نیست که این موضوع صرفاً باید در کلاس درس دینی انجام شود بلکه تمام فضای آموزشی باید در این مسیر حرکت کند؛ به عبارت دیگر هدف طرح درس معلم ریاضی باید برقراری ارتباط دانش‌آموز با خداوند با ابزار ریاضی باشد.

وزیر آموزش و پرورش با ذکر مثال دیگری در برقراری ارتباط دانش آموزان با طبیعت گفت: این ارتباط با تالیف یک کتاب درسی و اختصاص دو ساعت آموزشی برقرار نمی شود، زیرا تربیت دارای دو مقوله شامل شبه تربیت و تربیت است که در شبه تربیت، تنها مواد درسی به دانش‌آموز انتقال می‌یابد اما در تربیت، دانش انتقال یافته به رفتار تبدیل می‌شود؛ تفکر باید در تمام ساعات درسی اتفاق بیفتد و این به نقش معلم یا مربی در کلاس درس بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه تمام معلمان، مسئول تربیت دانش‌آموزان هستند، تأکید کرد: هنر معلم این است که مسائل و موضوعات اجتماعی را در قالب ماده مورد تدریس خود به دانش‌آموز آموزش دهد، به طور مثال یک معلم ریاضی باید در قالب اعداد و ارقام، موضوعات اجتماعی را به دانش‌آموزان خود آموزش دهد که اگر این اتفاق رخ دهد، یادگیری عمقی ایجاد خواهد شد.

احمدی دانش آشتیانی با تأکید بر ایجاد تفکر سیستمی در دانش آموزان از دوران ابتدایی، عنوان کرد: گرچه این شکل از تربیت سخت و زمان بر است، اما باید به عنوان یک برنامه استراتژیک در تربیت دانش‌آموزان مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر تکریم معلمان و فرهنگیان و پایبندی به این موضوع در وهله اول ادامه داد: این نگاه باید از ستاد به صف، از مدیر به معلم و در نهایت از معلم به دانش‌آموز تسری یابد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این مطلب که مدرسه و معلم باید در فعالیت‌های خود آزادی عمل داشته باشند، گفت: تنها چیزی که در این موضوع باید مورد تأکید قرار گیرد، آن است که به موازات تفویض اختیار به مدارس، نقطه هدف و چارچوب سیاست‌های کلی برای آنان تعریف شود.

وی به تشکیل کارگروه ارزیابی اشاره کرد و ادامه داد: ارزیابی معلمان باید توسط خود آنان در مدرسه و به صورت خود ارزیابی از فعالیت‌های درون کلاسی انجام شود، زیرا هدف از ارزیابی مچ‌گیری و کنترل نیست، بلکه هدف شناسایی مشکلات و گفت‌وگو در فضایی صمیمی برای رفع آنهاست.

احمدی دانش آشتیانی خطاب به مسئولان آموزش و پرورش مناطق شهر تهران گفت: با توجه به نقش کلیدی مدرسه، دقت کنید که مدیر مدرسه، فرد لایقی باشد و نسبت به امور آموزشی و پرورشی اشراف کامل داشته باشد.

وی با اشاره به این مطلب که در تمام دنیا، جایگاه مدیر مدرسه از وزیر بالاتر است، یادآور شد: در برنامه درازمدت، مدیران مدارس باید توسط معلمان انتخاب شوند.

وزیر آموزش و پرورش برتغییر نگرش فرهنگ بازرسی در مدارس تاکید و تصریح کرد: هدف از بازرسی مدارس، باید حل مسئله باشد و این موضوع باید در فضایی صمیمانه صورت گیرد.

وی از تشکیل کارگروه معیشت معلمان با هدف بهبود بخشیدن به برخی از مسائل رفاهی و درمانی  فرهنگیان خبر داد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 260
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران