پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 316078 تاریخ : 1396/12/06-17:08:33
,1,22,
تسهیلات قرض الحسنه به کاهش نرخ بیکاری در استان کمک می کند

استاندار خراسان رضوی:

تسهیلات قرض الحسنه به کاهش نرخ بیکاری در استان کمک می کند

نرخ بیکاری استان در پاییز امسال به 8.8 درصد رسید که با پرداخت مناسب تسهیلات قرض الحسنه به بانوان و بهره گیری مطلوب از فرصت به وجود آمده توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران می توان نرخ بیکاری را به حداقل رسانده و بخشی از بیکاری را جبران کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران؛ علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در دیدار با عدالتی مدیرشعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در این استان افزود: قبل از انقلاب اسلامی یکی از مشکلات جدی در حوزه بانوان، پایین بودن میزان تحصیلات آنان بود اما به برکت انقلاب اسلامی میزان تحصیلات عالی در میان بانوان کشور افزایش قابل توجهی داشته و فرصت برای حضور شایسته در جامعه و بروز استعدادهای آنان ایجاد شده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: هم اینک بخش اعظم دانش آموختگان دانشگاه های کشور را بانوان تشکیل می دهند و در حوزه مدیریتی نیز نقش مهمی ایفا می کنند.
وی بیان کرد: با این حال ملاحظات خاصی در مورد بانوان در جامعه وجود دارد که باید ظرفیت های اشتغال متناسب با شرایط جامعه، توانمندی ها و ویژگی های بانوان و منطبق بر مزیت های هر منطقه ایجاد شود.
استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: از آنجا که نیاز به ایده پردازی در خصوص تامین نیازهای بانوان، ظرفیت ها و مزیت های بالقوه استان وجود دارد باید نهادی متشکل از گروهی متخصص در استان شکل گیرد تا با سطح بندی لازم برای این مهم ظرفیت سازی کند.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه میان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: براساس این تفاهم نامه یک هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به زنان دارای شرایط ویژه برای ایجاد اشتغال در کشور اختصاص یافت که سهم خراسان رضوی از این اعتبار 10 درصد است.
رشیدیان با تاکید بر اطلاع رسانی مناسب رسانه ها در خصوص این طرح گفت: یکی از ضعف های رایج در این گونه طرحها، ضعف در حوزه اطلاع رسانی صحیح است به طوری که هدف اصلی در پرداخت تسهیلات برای مردم به درستی تبیین نمی شود و بعضا افراد این تسهیلات را به جای اشتغال در حوزه های دیگر مورد استفاده قرار می دهند.
وی تاکید کرد: باید تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال بانوان فقط به اشتغالزایی و کارآفرینی اختصاص یابد و طرحهای مرتبط با آن به گونه ای طراحی و اجرا شود که زنجیره ای از تولید را تشکیل دهد و چرخه ارزش افزوده در آن به صورت کامل دیده شود تا اشتغال را ماندگار کند.
استاندار خراسان رضوی افزود: توزیع شهرستانی تسهیلات اشتغال بانوان باید متناسب با سند آمایش استان و ظرفیت های انسانی، طبیعی و اقتصادی هر شهرستان انجام شود.
رشیدیان اظهارکرد: بضاعت قرض الحسنه محدود است و برای تشویق مردم به منظور سپرده گذاری در این بخش باید کار فرهنگی صورت گیرد زیرا علاوه بر ثواب اخروی در این کار، زمینه اشتغال آبرومندانه برای دیگران نیز فراهم می شود.
وی بیان کرد: اگر بانوان سرمایه های خود را به صورت قرض الحسنه در بانک سپرده گذاری کنند، هم منابع مالی شان حفظ می شود و هم به عنوان کارآفرین می توانند به اشتغالزایی بیشتر کمک کنند.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: تسهیلات بانک قرض الحسنه مهرایران به بانوان سرپرست خانوار، بی سرپرست، بدسرپرست و دختران مجرد بالای 40 سال اختصاص می یابد.
در ادامه فرشته سلجوقی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی نیز افزود: در طرح (اندوخته بانوان مهر ایران) بانک قرض الحسنه مهرایران، ایجاد30 هزار فرصت شغلی در کل کشور پیش بینی شده که سهم خراسان رضوی از این تعداد سه هزار مورد است و بانوانی که دارای شرایط مذکور هستند می توانند از طریق مراجعه به فرمانداری ها، نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند
وی اظهار کرد: سقف پرداخت تسهیلات در این طرح 30 میلیون ریال با کارمزد 4 درصد و دوره بازپرداخت 2 ساله است که قابل افزایش تا سقف 200 میلیون ریال بسته به افزایش سپرده متقاضی است.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: خوشبختانه این استان در دریافت تسهیلات و توزیع شهرستانی آن از دیگر استانها جلوتر است و تاکنون این تسهیلات بین 14 شهرستان استان توزیع شده است.
سلجوقی افزود: از آنجا که بانک قرض الحسنه مهر ایران در 14 شهرستان خراسان رضوی شعبه دارد، تمهیداتی اندیشیده شده که تمام 28 شهرستان از طریق شعب سیار بانک یا مراجعه افراد به شعب این بانک نزدیک به محل زندگیشان زیر پوشش قرار گیرند.
وی بیان کرد: پرداخت تسهیلات از روز چهارشنبه هفته جاری با مراجعه بانوان دارای شرایط لازم به فرمانداری ها قابل انجام است.
عدالتی، مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران از بانکهایی است که در امور خیر، حوزه های درمانی، اشتغال، مسکن سازی و بخش تولید ورود کرده و فرصت های زیادی را بوجود آورده و مصارف آن نسبت به منابعش 90 درصد است.
اصغر عدالتی اسماعیل زاده افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان بانک حامی زنان و پیشگام در این عرصه، آماده پرداخت تسهیلات برای اشتغال بانوان است.
وی بیان کرد: سهم خراسان رضوی از تسهیلات مربوط به اشتغال بانوان از سایر استانهای کشور بیشتر و حدود 12 میلیارد ریال است که بانوان می توانند با افزایش سرمایه خود در این بانک تسهیلات بیشتری را با کارمزد 4 درصد از محل این طرح دریافت کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 248
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران