پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 293146 تاریخ : 1396/05/31-11:46:01
,2,
تسهیلات سرمایه درگردش برای فعالیت های دانش بنیان بخش صنعت و معدن

بانک توسعه صادرات ایران پرداخت می کند:

تسهیلات سرمایه درگردش برای فعالیت های دانش بنیان بخش صنعت و معدن

بانک توسعه صادرات ایران برای تامین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در مناطق اعمال نرخ ترجیحی و فعالیت های دانش بنیان مرتبط در تمامی مناطق از محل منابع صندوق توسعه ملی در مجموع 1200 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، دو قرارداد این بانک و صندوق توسعه ملی که بابت اعطای این نوع تسهیلات منعقد شده، هرکدام به ارزش 600 میلیارد ریال است.

نرخ سود تسهیلات پرداختی به متقاضیان از محل این سپرده 12 درصد است و سقف اعطای آن برای اشخاص حقوقی 100 میلیارد ریال و برای اشخاص حقیقی 20 میلیارد ریال خواهد بود.

اعطای تسهیلات به اشخاص حقوقی مجاز، مشروط به آن است که نسبت حقوق صاحبان سهام به مجموع دارایی های شرکت (نسبت مالکانه) در زمان تسلیم درخواست به بانک و در هرمقطع زمانی از بیست درصد(20%) کمتر نباشد.

اشخاص مجاز برای بهره مندی از تسهیلات یاد شده شامل اشخاص حقیقی، اشخاص حقوقی خصوصی و تعاونی و بنگاه‌های اقتصادی وابسته به موسسات عمومی غیردولتی هستند.

موسسات و شرکت هایی که اکثریت مطلق سهام آنها متعلق به موسسات عمومی و عام المنفعه نظیر موقوفات، صندوق های بیمه ای و بازنشستگی و موسسات خیریه عمومی است در حکم موسسات و شرکت های متعلق به نهادهای عمومی غیردولتی هستند.

همچنین پرداخت تسهیلات به موسسات و شرکت هایی مجاز است که حداقل هشتاد درصد سهام یا سهم الشرکه آنها مستقیم و یا با واسطه اشخاص حقوقی متعلق به اشخاص حقیقی باشد.

از سوی دیگر پرداخت تسهیلات به اشخاص حقوقی و بنگاه های اقتصادی که صرف نظر از نوع مالکیت، بیش از بیست درصد اعضاء هیات مدیره آنها توسط مقامات دولتی تعیین می شوند، انجام نمی پذیرد.

موسسات و شرکت هایی که به صورت مشترک با سرمایه گذاران خارجی فعالیت می کنند ، مشمول دریافت این تسهیلات خواهند بود.

این بانک برای تحقق رسالت حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی کشور و اختصاص منابع ارزان قیمت به صادرکنندگان، از سال 1391 اقدام به انعقاد قراردادهای عاملیت و سپرده‌گذاری ریالی و ارزی با صندوق توسعه ملی اقدام کرده است..

برای آگاهی از انواع تسهیلات قابل پرداخت از محل منابع صندوق توسعه ملی روی این لینک کلیک کنید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 249
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران