پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 306358 تاریخ : 1396/07/22-09:43:45
,15,
تراکنش های مالی در دنیای فناوری اطلاعات

تراکنش های مالی در دنیای فناوری اطلاعات

فناوری های مالی به یکی از پرطرفدارترین حوزه های تکنولوژی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، دکتر بیات مدیرعامل فابا در گفتگوی تلویزیونی برنامه «فناوری اطلاعات» پیرامون فرآیندها و فناوری های بانکداری اظهار کرد: بشر به دلیل رشد و خلاقیتی که به خرج می دهد در همه زمینه ها رشد می کند و جلو میرود، ما در حال حاضر از بحث بانکداری سنتی فاصله گرفته و وارد بانکداری الکترونیک شدیم و در حال حاضر در حال گذر به بانکداری دیجیتال هستیم. این یعنی فضای ما یک فضای متحول است و همه این موارد را مدیون فناوری اطلاعات هستیم.

وی عنوان کرد: در واقع میتوان گفت به دلیل ماهیت سیال و پویای فناوری اطلاعات ما خیلی زود گام های رو به رشد را بر میداریم و مراحل جدیدی رو تجربه می کنیم.

حال نگرانی آن جاست که با وجود این سیال بودن و پویایی فناوری اطلاعات آیا جامعه هم به این پویایی حرکت می کند یا خیر؟

اگر در این زمینه همگام حرکت نکینم از مزایای این سیستم ها بهره مند نمی شویم، تمام تلاش ما باید در این باشد که بتوانیم هم سو با این روندها در دنیای امروز حرکت کنیم تا از مزایای مالی و رفاهی و اقتصادی آن بهره مند شویم.

مدیر عامل مرکز فابا بیان کرد: مزیت استفاده جامعه از این سیستم ها این است که در زمانشان صرفه جویی می کنند.

به طور مثال فکر کنید که یک روز کارت خوان ها کار نکند و یا  سیستم های آنلاین کامپیوتری از کار بیافتد و اینترنت بانک شما کار نکند این موضوع تبدیل می شود به یک بحران اجتماعی عظیم که تصور آن اصلا امکان پذیر نیست.

وی گفت: به نظر من دوره استفاده نکردن از این سیستم ها گذشته و باید به این باور برسیم که چگونه از این خدمات استفاده کنیم. ما اگر در استفاده از فناوری تمام جوانب را در نظر بگیریم قطعا به نتایج دلخواه می رسیم.

بیات عنوان کرد: ما در بحث فناوری اطلاعات 2 نگاه داریم یک نگاه رشد نگر و یک نگاه توسعه نگر، در نگاه رشد نگر که یک دید کاملا خطی و کمی است و به طور مثال در آن تعداد دستگاه های پوز و یا غیره مطرح میشود و نگاه خوبی است ولی کافی نیست. ولی در نگاه توسعه نگر که یک دید کمی و کیفی است ابعاد کیفی در نظر گرفته میشود و ما باید به سمت نگاه توسعه نگر حرکت کنیم.

وی در خصوص سوالی مبنی بر این که چرا در کشوری مثل ترکیه که همسایه ما است و ما به نحوی با آن همزاد پنداری می کنیم ، به ازای 90 بانک حدود 10 هزار شعبه فیزیکی بانک وجود دارد این درحالی است که در کشور ایران به ازای 30 بانک 22 هزار شعبه  فیزیکی وجود دارد گفت: اگر ما به صورت دقیق و با نگاه توسعه نگر از فناوری اطلاعات استفاده میکردیم در حال حاضر با این آمار که آمار اصلا خوبی نیست مواجه نمی شدیم.

شما وقتی میتوانید خدمات آنلاین در بسترهای مختلف انجام دهید چرا باید 22000شعبه داشته باشید؟

وقتی گوشی تلفن همراه شما میتواند شعبه بانک شما باشد چرا باید شعب بانک ما اینقدر زیاد باشد؟

من معتقدم که باید کارکرد این شعب عوض شود ، باید این شعب بازاریابان بانک ها شوند نه کانالی برای دریافت و پرداخت های مالی مشتریان ، این شعب باید مشاوران اقتصادی مشتریان شوند و نباید بانی تراکنش باشند .

وی در پایان عنوان کرد: اگر ما با دنیا به روز حرکت نکنیم از مزیت های فناوری نمیتوانیم بهره ببریم. ما باید در این حوزه فرهنگ سازی داشته باشیم و با دانش روز پیش رویم و باید استراتژی های مشخص را به کار بریم و طبق قوانین مشخص شده ای گام برداریم.




ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 322
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران