پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 280086 تاریخ : 1396/03/07-15:10:16
,16,17,
تراز آب دریای خزر 11 سانتی متر افزایش یافت

تراز آب دریای خزر 11 سانتی متر افزایش یافت

مدیر مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر با اشاره به اینکه در 20 سال گذشته شاهد پسروی آب دریای خزر بودیم اما در 6 ماه گذشته تراز آب دریای خزر بیش از 11سانتی متر افزایش یافته است،گفت: پیش بینی می شود در سه سال آینده شاهد افزایش 42 سانتی متری تراز آب دریای خزر باشیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت نیرو، داریوش یوسفی کبریا با بیان اینکه مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر مسئولیت بررسی نوسانات سطح تراز آب دریای خزر را در ابعاد ملی و منطقه ای به عهده دارد، افزود: امروز جلسه هم اندیشی با حضور متخصصان دستگاه های ذیربط و تعدادی از اساتید برجسته دانشگاهی برگزار شد تا این مهم مورد بررسی و راهکارهای مناسب ارائه شود.

یوسفی با اشاره به برخورداری 865 کیلومتری کشورمان از ساحل دریای خزر و آثار سوء پسروی و پیشروی آب دریا از جمله خسارات مالی، جانی و آسیب جدی به اکوسیستم آبی گفت: در دهه 1370 با افزایش 2/5 متری سطح آب دریا مواجه شدیم که کشورهای منطقه بیش از 15 هزار میلیارد ریال خسارت دیدند.
مدیر مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر گفت: دریای خزر دارای هفت هزار کیلومتر ساحل و 400 هزار کیلومترمربع وسعت است که عمده آب آن از طریق رودخانه ولگا تأمین می شود و میزان شوری آب آن حدود 12 گرم در لیتر است.
وی قدمت این دریا را بیش از 10 میلیون سال ذکر کرد و افزود: از 12 هزار سال قبل شاهد نوسانات دریا هستیم و این نوسانات همچنان ادامه دارد.
یوسفی افزود: دستگاه های متعددی در سطح ملی و کشورهای منطقه داده های آبی و هواشناسی دریای خزر را ثبت، ضبط و پردازش می کنند که این امر سبب ناهمخوانی این داده ها شده است که در این راستا این مرکز در سطح ملی تلاش دارد تا بستر همخوانی این داده ها را فراهم کند.
 مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر از سال 1375 وظیفه تعریف پروژه ها و فعالیت های مرتبط با طرح مطالعه نوسانات دریای خزر و نظارت تخصصی بر مطالعات و تحقیقات را عهده دار است.
انجام مطالعه و تحقیق در زمینه های مختلف منابع آبی در دریای خزر و همچنین حوضه آبریز آن، با همکاری مراکز پژوهشی و تحقیقاتی داخل و خارج از کشور به ویژه کشورهای ساحلی خزر در جهت توسعه تحقیقات بنیادی و کاربردی و نیز استفاده بهینه از ظرفیت های این منبع آبی، از اهداف تشکیل این مرکز است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 282
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران