پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 354153 تاریخ : 1397/05/21-14:40:09
,17,
تدوین لایحه حمایت از شرکت های مدیریت صادرات

تدوین لایحه حمایت از شرکت های مدیریت صادرات

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تدوین لایحه مدیریت صادرات خبرداد و گفت: توسعه صادرات صنایع کوچک با تدوین این لایحه سرعت خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، صادق نجفی در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندیهای صنایع کوچک که در مصلای امام خمینی ره برگزار شد, با بیان اینکه بیش از نود درصد صنایع کشور در قالب 81هزار واحد صنعتی دارای پروانه از وزارت صمت مربوط به صنایع کوچک است ،اظهار داشت: 1400واحد از 84هزار واحد صنعتی کشور از صنایع کوچک هم اکنون در این نمایشگاه حضور دارند و این تنها 2درصد از کل بنگاههای صنعتی کشور است.

نجفی تصریح کرد : بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و سیاستهای رییس جمهور و وزیر صنعت, معدن و تجارت تا پای جان در خدمت صنایع هستیم و با دستور وزیر قرار است که در کنار صنایع کوچک باشم و در تمام عرصه ها از این صنایع دفاع خواهیم کرد.

معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت با بیان اینکه ده درصد از صنایع کوچک را صادراتی خواهیم کرد، گفت: لایحه حمایت از شرکتهای مدیریت صادراتی را وزیر صنعت به زودی به دولت ارایه خواهد کرد و پس از طی مراحل قانونی به مجلس ارایه خواهد شد.

با اشاره به اینکه به‌زودی بسته حمایتی صنایع کوچک و متوسط را به دولت ارائه می‌دهیم، اظهار داشت: یکشنبه هفته آینده بسته حمایتی صنایع کوچک و متوسط در نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط تقدیم دولت خواهد شد.

وی در خصوص جزئیات این بسته تصریح کرد: بسته حمایتی در حوزه تامین، منابع ارزی، تسهیلات و اختیارات که مجموعاً در قالب بسته حمایتی صنایع کوچک و متوسط است به رئیس‌جمهور ارائه خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: 29 قلم کالای اساسی که اخیراً اعلام شد که تنها یک بخش شامل 750 قلم کالا می‌شود که می‌توان به کاغذ، خمیرکاغذ، مواد اولیه مربوط به تولید روغن اشاره کرد که ارز 4200 تومانی دولتی دریافت می‌کنند.

نجفی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: هراندازه که تولیدکنندگان کالاهای اساسی برای واردات مواد اولیه نیاز به ارز 4200 تومانی دولتی داشته باشند دولت بدون محدودیت تامین می‌کند.

وی افزود: ارز ثانوی برای صادرات در مقابل واردات و ارزی که از صرافی‌ها می‌گیرند به واحدهای تولیدی توسط دولت به این واحدها اختصاص می‌یابد.

وی در پایان در خصوص شرایط بدهکاران بانکی واحدهای صنعتی یادآور شد: به بانک‌ها بخشنامه شده تا به خاطر بدهی واحدهای تولیدی را تعطیل نکنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 250
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران