پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 349939 تاریخ : 1397/03/09-11:03:20
,11,
تدوین قوانین جدید فرودگاهی

معاون هوانوردی و امور بین المللی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد:

تدوین قوانین جدید فرودگاهی

معاون هوانوردی و امور بین المللی سازمان هواپیمایی کشوری از تدوین مقررات جدید فرودگاهی هماهنگ با مقررات جدید سازمان خبرداد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مرتضی دهقان اظهارداشت: به منظور توسعه همگون و متوازن ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری صنعت، و یکپارچگی قوانین و مقررات سازمان و در راستای پیاده سازی آئین نامه احداث، توسعه، مدیریت و بهره برداری فرودگاه های غیر نظامی مصوب سال 1392 نسخه مقررات جدید فرودگاهی جهت بهره برداری ذینفعان و ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات بر روی پایگاه اینترنتی سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفت.

وی با اشاره به ضرورت و ایجاب بازنگری و به روز رسانی مقررات هوانوردی کشور گفت: با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون نقش و جایگاه صنعت هوانوردی کشور ذیل اهداف سند چشم انداز 1404 و دیگر اسناد بالادستی در خصوص اخذ رتبه نخست منطقه به جهات کمی و کیفی، ضرروی است همزمان با تجهیز و نوسازی ناوگان هوایی کشور در حوزه عملیات پرواز، محتوا و ساختار قوانین و مقررات نیز با توجه به اقتضائات و الزامات ملی و بین المللی صنعت به روز رسانی شود.
دهقان تصریح کرد: بازنگری و به روزرسانی قالب و ساختار مقررات و شیوه نامه ها، نقش راهبردی در نحوه اجرا، نظارت و پایش امور صنعت هوانوردی خواهد داشت.
معاون هوانوردی و اموربین الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: حسن انجام و اجرای امور در حوزه فناوری های برتر نیازمند ارائه تعریف و تصریح مقررات و دستورالعمل های کارآمد و جامع است که متعاقبا در مرحله پایش و نظارت نیز میزان انطباق و افتراق عملکرد مجریان و متصدیان مبتنی بر قوانین و مقررات موجود مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.
وی افزود: به همین منظور ضمن تشکیل کارگروه تدوین مقررات و شیوه نامه های هوانوردی با مشارکت دفاتر تضمین کیفیت و نظارت برعملیات هوانوردی، فرآیند تدوین و اصلاح مقررات و رویه های فرودگاهی براساس رویکرد تطبیقی با بومی سازی الگو و ساختار مقررات آژانس ایمنی هوانوردی اروپا جهت انطباق حداکثری مقررات ملی کشور با الزامات و قوانین بین المللی و به حداقل رساندن وجه افتراق با حضور مدیران و کارشناسان مجرب سازمان و مشارکت نخبگان و خبرگان صنعت آغاز شد. 
دهقان افزود: بدون شک مشارکت فعال مدیران و کارشناسان صنعت هوانوردی فارغ از تعلقات صنفی و ارائه پیشنهادات و انتقادات سازنده، فرایند اصلاح رویه ها و ارتقا استانداردهای فرودگاهی را تسریع و تسهیل می کند.
معاون هوانوردی و اموربین الملل سازمان هواپیمایی کشوری اظهارداشت: از فرودگاه ها خواسته شد که تمامی طراحی های جدید زیر ساختی خود را منطبق با مقررات جدید صورت دهند و طبق جدول زمانبندی ارائه شده خود را با مقررات جدید انطباق دهند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 341
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران