پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279038 تاریخ : 1396/02/04-14:56:03
,5,
تدبیر و امید خودکفایی بنزین را به نتیجه رساند

تدبیر و امید خودکفایی بنزین را به نتیجه رساند

اگر هدایت و راهبری وزارت نفت نبود، به ‌طور قطع پروژه پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس، در این زمان به بهره‌برداری نمی‌رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، منصور معظمی، مدیرعامل سازمان گسترس و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: وزارت نفت همه امکانات از جمله منابع مالی و مدیریت راهبردی را به کار گرفت تا قرارگاه توانست کار را دنبال کند.

وی در واکنش به این‌که آیا می‌توان بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره‌خلیج فارس و دستیابی به خودکفایی در تولید بنزین را به پای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) نوشت، گفت: درست است که خاتم‌الانبیا پیمانکار این پروژه بوده و برای آن تلاش کرده، اما باید توجه داشت که کارفرمای این پروژه صندوق بازنشستگی صنعت نفت، شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی و شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی) است و در انجام این پروژه مدیریت راهبردی وزارت نفت دولت تدبیر و امید سبب شد این پالایشگاه به مرحله بهره‌برداری در فاز نخست نزدیک شود.

به گفته معظمی، بدون شک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) سبب شد دسترسی به تجهیزات و امکانات ساده‌تر شود، در غیر این‌ صورت به‎طور حتم این پروژه‌ها تا این تاریخ هم به بهر‌ه‌برداری نمی‌رسید.

وی با بیان این‌که بسیاری از تجهیزات پالایشگاه درحالی‌که ساخته شده بود، در بنادر مانده بود، ادامه داد: این تجهیزات پس از برجام، آزاد و به کار گرفته شد.

معظمی تصریح کرد: بنابراین وزارت نفت همه امکانات از جمله منابع مالی و مدیریت راهبردی را به کار گرفت تا قرارگاه توانست کار را دنبال کند و اگر هدایت و راهبری وزارت نفت نبود، بدون شک این پروژه، در این زمان به بهره‌برداری نمی‌رسید.

وی با بیان این‌که اگر این دولت نبود، پروژه‌های دیگر نفتی هم ‌مانند همین پروژه، ناتمام باقی می‌ماند، تاکید کرد: آنچه سبب این رخداد بزرگ برای کشور شد، توفیق برجام و مدیریت راهبردی وزارت نفت بود.

معظمی ادامه داد: با افتتاح این پالایشگاه، کشور از واردات بنزین بی‌نیاز می‌شود. این در کنار آن است که دیگر نه‌تنها واردکننده نخواهیم بود، بلکه به جرگه صادرکنندگان بنزین هم وارد خواهیم شد.

به گفته وی 12 میلیون لیتر بنزین در فاز نخست، رقمی درخور توجه است.

دکتر منصور معظمی با بیان اینکه راه‌اندازی پالایشگاه خلیج فارس، یک پیروزی برای همه و کشور است، یادآوری کرد: هر بخشی به اندازه خود برای این پروژه تلاش کرده است، اما باید هرکسی در جایگاه خود معنا و مفهوم پیدا ‌کند؛ بنابراین، نقش کارفرمایی دولت جای خود و نقش پیمانکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا هم جای خود.

وی یادآور شد: این افتخاری است که نصیب و مردم و کشور هم از آن منتفع می‌شوند.

 


منبع:روزنامه شرق



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 403
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران