پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 211351 تاریخ : 1395/04/08-17:45:22
,14,
تخصیص50هزار میلیارد ریال برای ایجاد 140هزار شغل در بخش های صنایع دستی و گردشگری

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد

تخصیص50هزار میلیارد ریال برای ایجاد 140هزار شغل در بخش های صنایع دستی و گردشگری

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از اعتبار 50 هزار میلیارد ریالی امسال برای طرح اشتغالزایی 140 هزار نفره در دو بخش صنایع دستی و گردشگری خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، «بهمن نامورمطلق» امروز (سه شنبه) در حاشیه نشست تخصصی توسعه اشتغال در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خبرنگاران گفت: این طرح، ایجاد 70 هزار شغل در هر یک از بخش های صنایع دستی و گردشگری را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: یک نشست تخصصی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف ایجاد هماهنگی بین دستگاه های مختلف برای ایجاد اشتغال در سطح ملی برگزار شد. این وزارتخانه نیز طرحی هایی در این باره دارد و کمیسیون هایی طراحی کرده است تا برای هماهنگی اشتغال بین دستگاه ها عمل کنند.
به گفته وی، برنامه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هدف حمایت از طرح هایی اجرا می شود که کمتر از 50درصد عملیات اجرایی آنها باقی مانده است.
نامور مطلق هزینه ایجاد هر شغل در صنایع دستی را 200 میلیون ریال و در گردشگری 700میلیون ریال دانست و ابراز امیدواری کرد طرح سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شورای عالی اشتغال تصویب شود.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ادامه داد: در بخش صنایع دستی 200 تا 300 عنوان شغل وجود دارد که اشتغالزایی آنها بالا و بازار فروش نیز برای آنها مهیاست مانند گلیم، سفال، زیورآلات و آبگینه که مورد حمایت قرار خواهد گرفت.
وی گفت: در بخش گردشگری نیز هتل ها، مکان های اقامتی و بین راهی و مرکزهای روستایی در حال تکمیل، مورد حمایت قرار می گیرد.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تاکید کرد دولت باید برای ایجاد اشتغال اعتبار کافی در نظر بگیرد.
به گفته وی، اکنون200 فروشگاه مجازی برای عرضه دستاوردهای صنایع دستی راه اندازی شده است که کالاها را به طور مستقیم تحویل مصرف کننده می دهد.
وی از طراحی پروژه ای با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت پست خبر داد که در صورت اجرا، کارگاه های صنایع دستی می توانند محصول خود را به طور مستقیم به دست مصرف کننده برسانند.
پیش از این «مسعود سلطانی فر» رییس سازمان میراث فراهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، گفته بود: طرح ضربتی ایجاد اشتغال با استفاده از ظرفیت های سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دست تهیه است و در دو ماه آینده به دولت و شورای عالی اشتغال ارایه می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 276
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران