پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 399059 تاریخ : 1397/07/23-16:02:26
,17,
تخصیص 110 درصدی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی(عمرانی) آموزش و پرورش توسط دولت

رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد:

تخصیص 110 درصدی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی(عمرانی) آموزش و پرورش توسط دولت

رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: کل اعتبارات مصوب طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی (عمرانی) امور آموزش و پرورش عمومی و فنی‌ و حرفه‌ای در سال جاری حدود 18 هزار و 721 میلیارد ریال بوده که در 6 ماهه اول سال جاری 105 درصد اعتبارات مصوب (معادل 19 هزار و 682 میلیارد ریال) تخصیص یافته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور، سعید طاهری، افزایش تخصیص اعتبارات آموزش و پرورش توسط دولت را در سال جاری قابل توجه دانسته و افزود: از مجموع اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی این ‌بخش، اعتبار مصوب طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور حدود 16 هزار و 116 میلیارد ریال بوده که حدود 17 هزار و 728 میلیارد ریال (110 درصد اعتبار مصوب)، تخصیص داده شده است که این امر نشان‌‌گر اهتمام ویژه و توجه کم‌سابقه به آموزش و پرورش است. 

وی تصریح کرد: علاوه بر ردیف‌های پیوست(1) قانون بودجه سال1397کل کشور ، در قالب شش(6) ردیف متفرقه دیگر نیز تاکنون معادل 1،426،219میلیون ریال تخصیص داده شده است.
به گفته طاهری این ردیف‌ها شامل؛ تامین و تعمیر سیستم های گرمایشی و سرمایشی مدارس، موضوع بند«ب» ماده(65) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، اعتبار موضوع تبصره (3) ماده (38) قانون مالیات بر ارزش افزوده،ساخت، تکمیل و تجهیز فضاهای ورزشی دانش‌آموزی، موضوع عوارض دخانیات، اعتبار موضوع 0,27 درصد از 9 درصد تعرفه مالیات بر ارزش افزوده برای ورزش دانش‌آموزان، ایجاد فضاهای آموزشی در استان سیستان و بلوچستان و کمک به تأمین تجهیزات کلاسی مناطق محروم می‌شود.
وی با اشاره به اعتبارات هزینه‌ای این بخش گفت: در سال1396ضمن تخصیص110درصدی اعتبارات ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها، مبلغ 25510میلیارد ریال نیز از محل ردیف متفرقه 155- 5530000 قانون بودجه، کل مطالبات پاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی پرداخت نشده بازنشستگان آموزش و پرورش در سال یادشده پرداخت شد.
رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: در شش ماهه نخست سال 1397، کل مطالبات پاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی پرداخت نشده بازنشستگان آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای قبل از سایر دستگاه های اجرایی از جمله دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پرداخت شد که نشان‌گر توجه و نگاه ویژه دولت به فرهنگیان و معلمان فرهیخته است.
همچنین در راستای اهتمام دولت نسبت به ارتقای خدمات آموزشی و پرورشی، بیش از 51 درصد اعتبارات هزینه‌ای سال‌جاری آموزش و پرورش در 6 ماهه ابتدای سال جاری تخصیص یافته است. مجموع این تخصیص‌ها در ردیف‌های مختلف متفاوت بوده اما توزیع اعتبارات مربوط به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و ردیف‌های تابعه به طور میانگین 51 درصد است که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل میانگین برخی از ردیف‌های تابعه آموزش و پرورش حدود 16 درصد افزایش تخصیص داشته است. 
طاهری درخصوص بخش خرید خدمات آموزشی نیز گفت: در این بخش در مناطق کمتر برخوردار 38 درصد، کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و توسعه عدالت آموزشی 38 درصد، طرح جامع حمایت و ارتقای پوشش تحصیلی مناطق محروم 36 درصد، سرانه دانش‌آموزی 33 درصد، فعالیت‌های تربیت‌بدنی و ارتقای سلامت دانش‌آموزان بیش از 30 درصد، فعالیت‌های پرورشی و امور تربیتی بیش از 30 درصد، برون‌سپاری و توسعه مشارکت دانش‌آموزان در آموزش‌های کار و دانش 34 درصد اعتبارات تخصیص یافته است. بنابراین با تخصیص این اعتبارات در کل مجموعه وزارت آموزش و پرورش در سال جاری، گام‌های مطلوبی در جهت حمایت از فعالیت‌های آن وزارتخانه برداشته شده است. 
وی با اشاره به بازدیدهای میدانی از استان‌ها از جمله استان‌های کردستان، خوزستان، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و ایلام  افزود: در جریان سفرهایی که با دکتر نمکی معاون محترم علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور و هیات همراه انجام می‌شود، طرح های ملی مورد بازدید قرار می‌گیرد و وضعیت جاری آموزش و پرورش، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط با معاونت در استان مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس، نتایج بررسی در جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارائه می‌شود. 
همچنین فرآیند پیگیری تا حصول نتیجه، برعهده کمیته‌ای که به ریاست استانداران و دبیری روسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مربوطه در تهران برگزار می‌شود، سپرده شده است. برای سهولت در پیگیری وانجام دقیق‌تر کارها نیز، یکی از روسای امور به عنوان نماینده معاونت در استان تعیین شده است تا تکالیف محوله را با هماهنگی استان و امورهای بخشی سازمان پیگیری کند. 
رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین ضمن عرض تسلیت برای حادثه تلخ فوت دانش‌آموزان دنیا ویسی، محدثه جباری و فاطمه سلطانی به خانواده‌های آنان و جامعه فرهنگیان بر ضرورت ایمن‌سازی فضا‌های آموزشی کشور تأکید کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 203
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران