پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 305843 تاریخ : 1396/07/16-12:54:33
,15,17,
تحول در جهت تبدیل شدن به عامل توسعه فراگیر و مولفه اصلی اقتصاد جهانی

پیام دبیرکل به مناسبت روز جهانی پست در سال 2017

تحول در جهت تبدیل شدن به عامل توسعه فراگیر و مولفه اصلی اقتصاد جهانی

دبیرکل اتحادیه پستی جهانی به مناسبت 9 اکتبر روز جهانی پست، در پیامی این روز را به همه کارکنان شبکه پستی در سراسر جهان تبریک گفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، در ذیل متن این پیام را بخوانید.

روز جهانی پست همه ساله در 9 اکتبر جشن گرفته می ‏شود. رویدادی که در اصل در سال 1969توسط کنگره پستی جهانی در توکیو برای بزرگداشت تأسیس اتحادیه پستی جهانی در سال 1874 ایجاد شد.

امروز، هدف اصلی روز جهانی پست، افزایش آگاهی نسبت به نقش پست در زندگی روزانه مردم و کسب و کارها و نیز سهم آن در جامعه جهانی و توسعه اقتصادی است. از کشورهای عضو  UPUدعوت می شود تا برای بزرگداشت این روز، فعالیت‏ هایی را در سطح ملی خود سازماندهی نموده و این رویداد را جشن  بگیرند، اقداماتی نظیر معرفی یا تبلیغ محصولات و خدمات پستی جدید و تعیین روزهایی جهت بازدید عموم از دفاتر پستی، مراکز تجزیه یا موزه پست.

این امر بسیار حائز اهمیت است که همواره نقشی را که پست در جامعه امروزی ما می ‏آفریند، به ‏خاطر داشته باشیم. زیرا برخی گرایشات و رویه ‏های کلیدی، دنیای ما را به عقب رانده ‏اند. من در این زمینه چهار مسیر اصلی برای پیشرفت می بینم؛ اولا فراگیر شدن اینترنت، سال به سال در حال رشد است و روش‏ هایی که شهروندان در تعاملات، ارتباطات و کسب و کار خود به‏ کار می‏ گیرند را متحول ساخته؛ ثانیاً تقاضای مشتریان در تمامی صنایع در حال افزایش است: در این عصر فناوری‏ های دیجیتال و سیار، ما می‏ خواهیم ضمن امکان انتخاب و کنترل، همه چیز را همین جا و همین حالا داشته باشیم. سوماً تجارت الکترونیک و خدمات لجستیک سبک در حال گسترش هستند، بطوری که در اکثر مناطق نرخ رشد آن دو برابر شده است؛ چهارم این که پس از سال ها رشد کند و آهسته، بالاخره اقتصاد جهانی و تجارت بین ‏الملل در مسیر سابق خود قرار گرفتند.

در چنین وضعیتی، ادارات پست در صورت انجام رفرم فقط می‏ توانند ریسک‏ ها و خطرات را کاهش داده و از فرصت‏ ها بهره‏ مند شوند. ادارات پست باید خود را دوباره باز مهندسی نمایند، دیجیتالی شدن را بپذیرند، ملاک ‏های ارزشی خود را دوباره تعریف کنند و محصولات و خدمات جدید تولید کنند. آنها همچنین نیازمند حمایت سیاسی و سرمایه‏ گذاری به همراه یک چارچوب سیاستگذاری مطلوب برای انجام فعالیت‏ های خود هستند.

چیزهای زیادی می توان از این تحول بدست آورد: مشتریان راضی‏ تر، بازارهای پستی قوی‏ تر و از همه مهم ‏تر جوامعی منسجم ‏تر. با عنایت به افزایش تلاش کشورها برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل، نباید فراموش کنیم که بخش پستی عامل توسعه فراگیر و مولفه اصلی اقتصاد جهانی است. به همین صورت در دورافتاده‏ ترین و پرجمعیت‏ ترین مناطق سیاره ما، بخش پستی پایگاه اصلی برای ارائه خدمات عمومی است.

به عنوان یک سازمان بین‏ الدولی در نظام سازمان ملل، نقش ادارات پست به عنوان یکی از عوامل اصلی زیرساخت عمومی، دغدغه اصلی ما در UPU  است و به همین لحاظ در تلاشیم تا تمامی 192 شبکه ملی در کشورهای عضو اتحادیه همانند یک عنصر واحد عمل نمایند. اتحادیه پستی جهانی پایگاهی را ایجاد نموده که از این طریق کشورهای عضو می ‏توانند به تبادل نظر پرداخته و راه حل‏ های چندگانه برای موضوعات جهانی بیابند. ما نرم‏ افزارهای فنی مقرون به صرفه ‏ای برای کمک به دولت‏ ها، سیاستگذارها و مجریان پستی که مایل به ارتقاء زیرساخت‏ های پستی ملی خود هستند فراهم نموده ‏ایم. ما تنها مرکز دانش جهانی برای بخش پستی هستیم که کلان داده‏ های پستی را به نفع همگان ایجاد کرده ‏ایم.

اتحادیه پستی جهانی برای دستیابی به مأموریت خود، دو هدف اصلی را برای جشن روز جهانی پست در سال جاری انتخاب کرده است. در مرحله اول ما کشورهای دارای رتبه بالا در شاخص یکپارچه توسعه پستی که اخیرا منتشر شده‏ اند را مد نظر قرار می‏ دهیم. این شاخص جدید با ارائه یک تصویر فوری از توسعه پستی در 170 کشور، ابزار توانمندی است که دولت‏ ها، سیاستگذارها و مجریان پستی می‏ توانند برای ارتقاء کیفیت برتر پست از آن بهره‏ مند شوند. امسال سه کشور برتر در سطح جهانی سوئیس، فرانسه و ژاپن و نام ‏آوران منطقه ‏ای، برزیل، موریتانی، لهستان، سنگاپور و امارات متحده عربی هستند که شایسته تبریک و شادباش بخاطر عملکرد برجسته‏ شان می ‏باشند.

ما همچنین وجود نسل جوان‏ تری را جشن می ‏گیریم که حتی در این عصر فناوری نوین، عادت به نوشتن را از دست نمی‏ دهند. برنده امسال مسابقه بین ‏المللی نامه‏ نگاریUPU ، "اوا جیوردانو پالاسیو"(Eva Giordano Palacio) 14 ساله از کشور توگو است که نام ه‏ای نیش دار خطاب به دبیرکل سازمان ملل نوشته و در آن خواستار افزایش تلاش‏ برای کمک به کشورهای فقیر و توقف اقدامات قدیمی که به واسطه عدم توسعه اجتماعی – اقتصادی همچنان دنبال می‏ شوند، شده است.

همانطور که این نمونه ها نشان می هند، جهان پستی بسیار زنده است. پس بیایید تکنولوژی های جدید را به کار بسته و تحولات را بپذیریم.

"روز جهانی پست مبارک"

 

بشار حسین
دبیرکل اتحادیه پستی جهانی

 




ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 269
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران