پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 349180 تاریخ : 1397/02/30-10:36:18
,4,5,
تحریم های نفتی ونزوئلا بازار انرژی جهان را دچار نوسان می کند؟

تولید نفت ونزوئلا نسبت به سال 2015، 40 درصد کاهش یافته است

تحریم های نفتی ونزوئلا بازار انرژی جهان را دچار نوسان می کند؟

تقریبا 75 درصد از ونزوئلایی ها از کاهش وزن رنج می برند. از طرفی انتظار می رود بیکاری در این کشور تا سال 2022 به 32 درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازاتاق بازرگانی، کارشناسان نفتی هشدار داده اند که بلافاصله بعد از انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، صنعت نفت این کشور می تواند به طور مستقیم مورد هدف امریکا قرار بگیرد. سی ان بی سی گزارشی درباره تحریم نفت ونزوئلا و مشکلات بازار انرژی جهانی منتشر کرده است.

طبق این گزارش، مشکلات صادراتی ونزوئلا پیش از انتخابات ریاست جمهوری این کشور تشدید شده بود. در شرایطی که مادورو، با وجود بحران های اجتماعی و اقتصادی بی سابقه می خواهد برای بار دوم انتخابات برگزار کند.

ایالات متحده همراه با چندین کشور دیگر در قاره امریکا، این انتخابات ونزوئلا را محکوم کرده است.

کارشناسان معتقدند این انتخابات صوری است و به همین دلیل هم مادورو دوباره انتخاب خواهد شد. اما سوال مهم این است که امریکا بعد از اعلام نتایج انتخابات چه واکنشی نشان خواهد داد.

به گفته آنها اگر پالایشگاه های امریکا از خرید نفت ونزوئلا منع شوند، این کشور در معرض مشکلات بیشتری قرار خواهد گرفت.

مورد هدف قرار دادن نفت ونزوئلا به طور مستقیم مدیریت مادورو را دچار مشکل می کند. کشور او به فروش نفت خام وابسته است و همین الان هم بحران های اقتصادی در حال افزایش است. اگر مادورو می خواهد مشکلات اقتصادی را کم کند، به فروش نفت به شدت وابسته خواهد بود.

در ماه فوریه، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه امریکا گفت: تحریم های نفت ونزوئلا یا ممنوعیت فروش آن در ایالات متحده، موضوعی است که کاخ سفید انجام خواهد داد.

با اینکه ترامپ قبلا هم تحریم هایی گسترده اقتصادی علیه کاراکاس اعمال کرده بود، اما خطر افزایش مجازات مستقیم در بخش نفت این کشور وجود دارد.

سقوط تولید نفت ونزوئلا پیش بینی شده است. تولید نفت خام این کشور در ماه های اخیر حدود 1.4 میلیون بشکه در روز بوده است. این میزان کاهش چشمگیر تقریبا 40 درصدی نسبت به سال 2015 داشته است.

آژانس بین المللی انرژی پتانسیل های بیشتر برای تحریم نفت را پیش بینی کرده است

شرکت نفت دولتی ونزوئلا، PDVSA، هنوز هم در حال مبارزه با مشکلات پایه ای است.

تولید PDVSA، تقریبا 1 میلیون بشکه در روز از دسامبر 2015 افت کرده است. روز چهارشنبه هم، آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود هشدار داد که پتانسیل هایی برای تحریم PDVSA بعد از انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا دیده می شود.

به گفته این سازمان، با بخش نفتی که عمیقا به بحران رسیده است، ممکن است تا پایان سال ظرفیت تولید حتی به چندصدهزار بشکه در روز برسد.

انتظار برای قیمت های بالاتر

نفت خام برنت روز چهارشنبه بیش از 78 دلار در هر بشکه معامله شد.

به گفته کارشناسان، بازار نفت همین الان هم در معرض کمبود تولید ناشی از تحریم های ایران است. اگر ونزوئلا هم به این ماجرا اضافه شود، حتما قیمت های بالاتر برای نفت را باید شاهد بود.

شهروندان کشور بحران زده ونزوئلا در حال تلاش برای مقابله با کمبود موادغذایی هستند. سقوط ارزش ارز این کشور و تورم بی سابقه ای که صندوق بین المللی پول آن را در سال 2018 حدود 13 هزار درصد پیش بینی کرده، به مشکلات می افزاید.

در عین حال تقریبا 75 درصد از ونزوئلایی ها از کاهش وزن رنج می برند. از طرفی انتظار می رود بیکاری در این کشور تا سال 2022 به 32 درصد افزایش پیدا کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 330
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران