پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 247958 تاریخ : 1395/08/11-11:03:28
,10028,10033,
تجلیل از 35 سمن برتر کشور در حوزه محیط زیست و گردشگری پایدار

تجلیل از 35 سمن برتر کشور در حوزه محیط زیست و گردشگری پایدار

محمد درویش مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: این جشنواره به پیشنهاد رییس سازمان حفاظت محیط زیست کلید خورد. هدف ما از برگزاری این جشنواره آن است که این پیام را به کسانی که در گوشه و کنار کشور در گمنامی و بدون منت برای ارتقای تاب‌آوری محیط زیست تلاش می‌کنند، بدهیم که آنها دیده می‌شوند و سازمان محیط زیست از آنها قدردانی می‌کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  محمد درویش در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تجربیات موفق سمن‌های محیط زیستی، گردشگری پایدار و انجمن‌های دانشجویی با اشاره به اینکه 109 تجربه موفق به دبیرخانه واصل شد، گفت: این تعداد بیشتر از انتظار ما بود. از تعداد 891 سمن محیط زیستی ثبت شده در کشور، تنها 10 درصد آنها فعال هستند، ولی این جشنواره را برگزار کردیم تا نشان دهیم کارهای ارزشمندی در حوزه سمن‌های محیط زیستی انجام شده است.

درویش با تاکید بر اینکه زمانی می‌توانیم با جریان‌های کاهنده در سرزمین‌مان مقابله کنیم که بدانیم باید مردم را شریک قدرت کنیم، افزود: 109 طرح موفق رسیده به جشنواره نشان می‌دهد گام اول را به خوبی برداشته‌ایم و تصور می‌کردیم تنها از 10 تجربه موفق قدردانی کنیم ولی چون طرح‌ها خوب بودند تصمیم گرفته شد تا از 35 تجربه موفق قدردانی کنیم.

دبیر جشنواره تجربیات موفق سمن‌های محیط زیستی، گردشگری و انجمن‌های دانشجویی،تاکید کرد: همه طرح‌های ارسال شده شایسته قدردانی هستند و امیدواریم در برنامه‌های آتی بتوانیم از این آثار به طور شایسته‌ای تقدیر کنیم.

به گزارش ایسنا، تعدادی از طرح‌های منتخب ارائه شدند. طرح ظرفیت‌سازی در ذینفعان و متصدیان تالاب برای اتخاذ الگوهای معیشتی سازگار با محیط زیست (تالاب قره‌قشلاق بناب) از جمله طرح‌های منتخب ارائه شده در مراسم اختتامیه جشنواره بود که توسط انجمن جوانان حافظ زمین (دامون) در آذربایجان‌شرقی اجرایی شده بود.

طرح حفاظت از ذخایر ژنتیک کرفس کوهی در منطقه زاگرس مرکزی در استان اصفهان توسط  جمعیت پیام سبز اجرایی شده بود که در این مراسم ارائه شد.

همچنین طرح خرس سیاه بلوچی توسط حافظان حیات وحش بدون مرز (بلوچ‌بافت) در استان سیستان و بلوچستان اجرایی شده بود و طرح ارتقای سلامت با رویکرد آموزش محیط زیست توسط موسسه "مهرگان پرتو پژوه" در استان کرمان نیز در این مراسم ارائه شد.

علاوه بر این طرح مدرسه بین‌المللی جنگل هورامان توسط انجمن "هیلوجنبش علف‌زار" در استان کرمانشاه اجرایی شده بود، در این مراسم ارائه شدند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 288
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران