پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 278761 تاریخ : 1396/01/29-17:16:00
,2,17,
تبلور نقش بانک صنعت و معدن در توسعه صنعتی کشور در دوران دولت تدبیر و امید

افتتاح فاز دوم پتروشیمی کاویان

تبلور نقش بانک صنعت و معدن در توسعه صنعتی کشور در دوران دولت تدبیر و امید

فاز دوم پتروشیمی کاویان با تسهیلات بانک صنعت و معدن و با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن محصول پتروشیمی(اتیلن)، با حضور رئیس جمهوری در عسلویه به بهره برداری رسید .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن ، با آغاز بهره برداری از فاز دوم این مرکز پتروشیمی ،ظرفیت تولید پتروشیمی کاویان سالانه به 2 میلیون تن اتیلن افزایش یافته است .

برای افتتاح فاز دوم این مجتمع ، مبلغ 3899 میلیون دلار تسهیلات مالی توسط این بانک تامین مالی شده که در نتیجه آن برای تعداد یکهزار و 550 نفر اشتغال ایجاد شده است.
 رئیس جمهوری در زمان حضور در عسلویه طی نشستی با حضور وزیر نفت ، وزیر ضنعت و معدن وتجارت ،نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، مدیران و مهندسان اجرای طرح های پتروشیمی در فاز دوم منطقه عسلویه ، ضمن استماع گزارش آنان، روند اجرای این طرح ها و چگونگی و میزان تولید محصولات این مجموعه ها و نیز برنامه ریزی ها برای توسعه و ایجاد فازهای جدید درمنطقه را مورد بررسی قرارداد.
 فاز دوم پتروشیمی کاویان به عنوان بزرگترین تولید کننده اتیلن منطقه خاورمیانه از ظرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون تن اتیلن برخوردار بوده که با بهره برداری رسمی از این واحد، خوراک مورد نیاز طرح های مسیرخط لوله اتیلن غرب همچون مجتمع های پتروشیمی کردستان ، لرستان ، مهاباد ، پلی اتیلن ایلام و .. تامین خواهد شد.


گفتنی است در دوران دولت تدبیر و امید تعداد 33 طرح پتروشیمی کاویان ، لرستان و مهاباد با تسهیلات بانک صنعت و معدن به بهره برداری رسیده ، چهار طرح پتروشیمی مسجد سلیمان، ایلام، هنگام و بوشهر در حال اجرا بوده و تسهیلات طرح آدیش جنوبی نیز به تصویب رسیده است که جمع تسهیلات طرح‏های یادشده به 2 هزار و 261 میلیون یورو می‏رسد و در مجموع برای 6 هزار و 117 نفر شغل ایجاد می‏کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 323
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران