پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267246 تاریخ : 1395/12/05-09:31:00
,23,
تبریک به تصمیم حمایتی صندوق تامین خسارتهای بدنی

گفتگوی هفته

تبریک به تصمیم حمایتی صندوق تامین خسارتهای بدنی

تخفیف جریمه موتور سیکلت های فاقد بیمه نامه!

بانک و صنعت، در این هفته ، شاهد اتخاذ و اجرایی شدن یک تصمیم حمایتی بسیار بجا و منطقی از سوی صندوق تامین خسارتهای بدنی بودیم که جای تحسین و تبریک دارد:

تخفیف جریمه موتور سیکلت های فاقد بیمه نامه!

چرا این تخفیف منطقی و کاملا صحیح تلقی میشود ؟

اگر به آمار تعداد موتور سیکلت‌های در حال تردد سراسر کشور نگاهی بیاندازیم ، از مجموع آمار 10/800/000موتور سیکلت موجود بر اساس اعلام مسولین ذی صلاح فقط 5 درصد آنها بیمه نامه مسولیت شخص ثالث دارند و در واقع تعداد 10/260/000دستگاه موتور سیکلت فاقد این پوشش بیمه اجباری میباشند!!!!!

این آمار به مفهوم فاقد پوشش بودن یک -سوم وسایل نقلیه موتوری زمینی درکشور ، بدون احتساب اتومبیل هایی است که آنها نیز فاقد این پوشش بیمه اجباری میباشند و این اطلاعات بسیار نگران کننده و قابل تعمق است.!!!!!

متاسفانه از لحاظ رتبه بندی میزان تصادفات و سوانح رانندگی ایران در رتبه پنجم جهان قرار دارد بطوریکه این حوادث از ریسک بازرگانی به لحاظ حجم بالای مرگ و میر و نقص عضو موقت و دایم بدنی و خسارتهای مالی به یک ریسک ملی و فراگیر اجتماعی تبدیل شده اند. به همین دلیل در تصویب قانون جدید بیمه مسولیت دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی ، قانونگذارمحترم ، اقدام به تصویب قانونی مترقی و منطبق با اوضاع و احوال اقتصادی و اجتماعی کنونی  کشور به منظور مدیریت ریسک این سوانح نموده که قابل تقدیرو ستایش است.

در این قانون با پیش بینی تمهیدات خاص با توزیع ریسک بین شرکت‌های بیمه و صندوق تامین خسارتهای بدنی بطور مشترک نسبت به جبران خسارت‌ها با پوشش‌های بیمه‌ای و حمایت‌های صندوق برای کلیه زیاندیدگان وسایل نقلیه موتوری زمینی شرایط پشتیبانی و تعادل اقتصادی مقصران و زیاندیدگان را با این هدف فراهم ساخته که بطور جامع از کیان خانواده‌ها و نهادهای اجتماعی در قبال پیامد های منفی این ریسک محافظت بعمل آید.

در قانون جدید بیمه شخص ثالث خودرو ، با تجدید نظر اساسی ، قانونگذار تکالیف - خدمات  و منابع تامین درآمد صندوق را بسیار متنوع و مکفی در نظر گرفته است.

یکی از تکالیف ارزشمندی که در قانون جدید برای صندوق تعیین شده، فعالیت‌های ترویجی و فرهنگی صندوق در حوزه ترغیب کلیه دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی به خرید پوشش بیمه شخص ثالث است.

اقدام اخیر صندوق در اعطای بخشودگی جرایم موتور سواران فاقد بیمه نامه در همین راستا تلقی میشود. قطعا گام دوم که ترویج "اصول ایمنی در رانندگی" است میتواند به کاهش سوانح رانندگی در کشور منجر گردد که انشاالله در آتیه در فعالیت های فرهنگی ، آموزشی منظور شود.

خوشبختانه در دوره مدیریت جدید صندوق تلاش‌های مفید و سازنده‌ای در جهت تسریع در جبران خسارت‌های اعلامی و کاهش زندانیان این حوزه صورت میپذیرد که قابل احترام و قدردانی است.

انشاالله این اقدام سازنده و سرعت عمل در رسیدگی به خسارت‌ها از سوی صندوق با اقدامات آموزشی و ترویجی بطور توام موجب کاهش هرچه بیشتر سوانح و التیام آلام بازماندگان و زیاندیدگان حوادث رانندگی در کشور گردد. 

 


کارشناس ریسک و بیمه

حاجی اشرفی



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 280
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران