پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 348646 تاریخ : 1397/02/22-17:33:11
,2,
تبدیل بافت فرسوده به کانون عرضه و تقاضای مسکن

تبدیل بافت فرسوده به کانون عرضه و تقاضای مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان بازآفرینی شهری ایران از عزم قاطع دولت برای حمایت از ساخت و ساز و هدایت عرضه و تقاضای مسکن به بافت های فرسوده شهری خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مسکن؛ هوشنگ عشایری اعلام کرد؛ تمام توان و تلاش دولت در مقطع زمانی فعلی بر حمایت از ساخت و ساز و هدایت عرضه و تقاضای مسکن به بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری قرار گرفته است و بنا داریم با همکاری نظام بانکی بافت های ناکارآمد شهری را به کانون عرضه و تقاضای مسکن برای متقاضیان مصرفی تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون برنامه های زیادی برای تسهیل حضور توسعه گران و سازندگان بخش خصوصی در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری برای ساخت و ساز و نوسازی محلات هدف در دستور کار قرار دارد، افزود: بخشی از این برنامه ها اجرایی شده است اما بخش دیگری از آن ها به صورت مرحله به مرحله به اجرا در خواهد آمد.

عشایری هدف از تصویب و اجرای این برنامه ها را حمایت از توسعه گران و سازندگان برای ورود به بافت های فرسوده شهری و نوسازی واحدهای مسکونی و فضاهای عمومی این محلات اعلام کرد و گفت: یکی از مهمترین سیاست های مصوب برای حمایت از حضور توسعه گران و سازندگان در بافت های فرسوده و به طور کلی حمایت از جریان نوسازی،کاهش نرخ سود تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم بانک مسکن در بافت های فرسوده از 8 به 6 درصد است.

وی با اشاره به نقش قابل توجه بانک مسکن در پیشبرد و هدایت برنامه های حمایتی دولت در بافت های فرسوده گفت: با همکاری و همراهی بانک عامل بخش مسکن هم اکنون متقاضیان خرید مسکن در بافت های فرسوده به ارزان ترین و مناسب ترین شکل تسهیلات خرید مسکن دسترسی دارند که این موضوع در واقع به نوعی تضمین غیرمستقیم برای فروش واحدهای ساخته شده در این محدوده ها از سوی توسعه گران و سازندگان بخش خصوصی است.

عشایری توضیح داد: طبیعتا ایجاد جاذبه های مالی همچون کاهش نرخ سود تسهیلات خرید مسکن در بافت های فرسوده و دسترسی متقاضیان به سقف مناسب تسهیلات خرید مسکن در این بافت ها بدون نیاز به آنکه خانه اولی باشند، منجر به افزایش استقبال از خرید واحدهای ساخته شده در این محدوده ها و محلات خواهد شد.

وی افزود: انتظار می رود تعداد قابل توجهی از متقاضیان خرید مسکن به این محلات وارد شده وبرای استفاده از تسهیلات ارزان قیمت و سکونت در واحدهای نوسازی شده اقدام به خرید آپارتمان در این محدوده ها کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزایش تقاضا برای خرید مسکن در محدوده ها و محلات نوسازی شده شهری را به معنای ایجاد میدان باز برای عرضه مسکن در این محلات و محدوده ها توصیف کرد و گفت: زمانی که متقاضیان با این واقعیت روبرو شوند که با ورود به محدوده های هدف نوسازی و خرید مسکن در این محلات از امکانات مختلف همچون تسهیلات ارزان قیمت با بیشترین سقف برخوردار می شوند و علاوه بر آن به واسطه انجام اقدامات نوسازی از سوی دولت در این محلات ملک آن ها دارای ارزش افزوده خواهد شد، به طور قطع ساخت و ساز در این محلات نیز برای توسعه گران و سازندگان از توجیه اقتصادی قابل قبولی برخوردار خواهد شد.

وی افزود: در واقع دولت به جای آنکه برخلاف رویه های غلط گذشته اقدام به تضمین خرید واحدهای ساخته شده از سوی توسعه گران به صورت مستقیم بکند، به صورت غیر مستقیم از طریق فراهم کردن شرایط مناسب برای دریافت تسهیلات خرید مسکن در بافت های فرسوده اقدام به ایجاد جذابیت برای سمت عرضه و تقاضای ملک در این بافت ها کرده است.

عشایری تصریح کرد: هم اکنون بیش از 400 هزار نفر در صندوق پس انداز مسکن یکم برای دریافت تسهیلات خرید مسکن سپرده گذاری کرده اند که حتی اگر 15 درصد از این متقاضیان هم برای خرید مسکن در بافت های فرسوده و بازآفرینی شده اقدام کنند حجم بالایی از واحدهای ساخته شده در این محدوده ها به فروش خواهد رفت.

وی تاکید کرد: در تلاشیم با افزایش مشوق ها و ایجاد جذابیت بیشتر برای سمت تقاضای مسکن به منظور خرید مسکن در بافت های فرسوده حجم قابل توجهی از متقاضیان خرید مسکن و سرمایه گذاران ساختمانی را به این محلات وارد کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 332
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران