پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 226519 تاریخ : 1395/07/17-11:09:50
,20,
تاکید نخست وزیر مالزی بر دو برابر شدن حجم روابط دو کشور در همه زمینه ها

تاکید نخست وزیر مالزی بر دو برابر شدن حجم روابط دو کشور در همه زمینه ها

نخست وزیر مالزی در نشست مشترک هیأت های عالیرتبه دو کشور بر سرعت بخشیدن به ارتقاء سطح روابط دو کشور و دو برابر شدن حجم روابط دو کشور در همه زمینه ها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت,  در این نشست نخست وزیر مالزی با تاکید براینکه سطح روابط دو کشور در همه زمینه ها باید هرچه سریعتر به دو برابر ارتقاء پیدا کند گفت: در فاز اول باید این روابط به سرعت به زمان قبل از تحریم باز گردد و در فاز بعدی این سطح از روابط به هر میزانی که قبل ازتحریم ها بوده دوبرابر شود. 

محمد نجیب رزاق این نشست که هیئت های عالیرتبه دو کشور نیز حضور داشتند با تاکید بر اینکه هیچ مانعی بر سر راه توسعه و تحکیم روابط همه جانبه ایران و مالزی وجود ندارد، همکاری های بانکی را کلید توسعه روابط اقتصادی دانست و گفت که موانع در این حوزه باید هر چه سریعتر برطرف شود.
نخست وزیر مالزی افزود: دو کشور باید به سرعت سطح روابط خود را در مرحله نخست به دوره قبل از تحریم ها بازگردانده و در مرحله بعدی نیز حجم مبادلات خود را به دو برابر افزایش دهند. 
نجیب رزاق با پشتیبانی از فعالیت مشترک بخش های خصوصی دو کشور گفت: باید بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف بویژه در حوزه نفت و گاز و صنعت فعال کنیم .بنابراین با هدف افزایش سطح همکاری ها، وزرا را تشویق خواهم کرد که راههای رسیدن به این هدف را در همه حوزه ها جستجو کنند. 
نخست وزیر مالزی همچنین خواهان تقویت همکاری های دو کشور در حوزه گردشگری، صنایع غذایی حلال و تبادل دانشجو و استاد شد.
او در پایان ،معضل تروریسم را یک نگرانی مشترک در منطقه و جهان برشمرد و بر ضرورت همکاری همه دولت ها در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.
در این  نشست مشترک دو طرف بر به کار گیری همه تلاشها برای تحرک بخشیدن به محقق شدن این هدف تا پایان سال 2016 میلادی، تاکید کردند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 274
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران