پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 326978 تاریخ : 1396/12/26-17:30:55
,7,17,
تاکید مسقط بر استفاده از پول ملی عمان و ایران بدون اتکا به ارز خارجی

در دیدار با رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مطرح شد

تاکید مسقط بر استفاده از پول ملی عمان و ایران بدون اتکا به ارز خارجی

وزیر امورخارجه عمان گفت: تدوین برنامه عملیاتی و کاربردی با روش ایجاد حساب های مشترک و استفاده از پول های ملی ایران و عمان بدون اتکا به ارزهای خارجی باید به عنوان یکی از الزام های توسعه روابط بانکی و تجاری دیده شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، «یوسف بن علوی» وزیرامورخارجه عمان در دیدار با رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افزود: بدون تردید این دیدار فرصت مناسبی برای روابط بانکی 2 طرف است و تلاش می شود روابط بانکی و اقتصادی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: ارتباطات بانکی بر اساس خواست و اراده مقام های بلندپایه 2 کشور در حال انجام است و امیدواریم در کنار روابط دیپماتیک، ارتباطات اقتصادی و بانکی با توجه به همسایگی ما رشد و توسعه یابد.
یوسف بن علوی از سرمایه گذاری های مشترک استقبال کرد و ادامه داد: از دیگر مزیت ها، حضور در بازارهای نفت، گاز و پتروشیمی 2 کشور است و همکاری در این زمینه ها با توجه به بنادر 2 طرف به ارتباطات بانکی نیاز دارد. بر این اساس باید به توسعه روابط بانکی به عنوان یک اصل توجه کرد.

استقبال از تشکیل کمیته مشترک بانکی 

وزیر امورخارجه عمان تشکیل کمیته مشترک بانکی برای رفع موانع را «ایده مناسبی» دانست و گفت: باید نمایندگان بانک های تجاری 2کشور علاوه بر نمایندگان بانک های مرکزی در این کمیته حضور داشته باشند و با طرح سوال ها و ابهام ها و رفع موانع، زمینه همکاری های بانکی را فراهم آورند.
وی افزود: اکنون روابط بانکی ایران و عمان در مسیر گسترش است و مسائل 2 طرف باید در کمیته های مشترک بررسی شود.

بررسی شیوه های اتصال سوئیچ های کارت بانکی 2 کشور

همچنین در این دیدار سلطان بن سالم الحبسی معاون رییس شورای روسای کل بانک مرکزی عمان با بیان اینکه در بحث ارتباطات بانکی توجه به سیستم های پرداخت و تسویه از الزامات است گفت: یک تیم فنی و کارشناسی در حال بررسی شیوه های اتصال سوئیچ های کارت های بانکی دو کشور هستند و امیدواریم با اجرایی شدن این طرح، شاهد فضای جدیدی در این حوزه باشیم.
وی افزود: بانک مرکزی عمان با آغوش باز از همکاری های متقایل با ایران استقبال می کند و حامی بانک های تجاری عمان در این زمینه است.
سلطان بن سالم الحبسی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی عمان به صورت مستقیم در حوزه سرمایه گذاری ورود نمی کند، خاطرنشان کرد: پس از کاهش قیمت نفت، بانک مرکزی عمان برخی مقررات بانکی را تعدیل کرد که شرایط برای کشورهایی که مایل به سرمایه گذاری خارجی هستند فراهم شود. بر این اساس انتظار بر این است که بانک های مرکزی ایران و عمان با تعدیل برخی مقررات، بستر سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی را تسهیل کنند.
وی همچنین خواستار برگزاری جلسات کمیته مشترک بانکی به صورت دوره ای و مستمر به منظور تفاهم بیشتر و ارایه راه کارهای مناسب شد. 

 یوسف بن علوی وزیرامورخارجه و هیات همراه به منظور دیدار و گفت وگو با دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و دیگر مقامات کشورمان و رایزنی و تبادل نظر در خصوص روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای دیروز (جمعه) به تهران سفر کرده است.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان مهرماه سال جاری و در جریان سفر منطقه ای به کشورهای جنوب خلیج فارس به عمان سفر کرده بود.
عمان در میان کشورهای جنوب خلیج فارس، دارای سیاستهای مستقلی بوده و روابط تهران و مسقط همواره در بهترین سطح بوده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 352
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران