پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279731 تاریخ : 1396/02/26-16:13:33
,13,16,10033,
تاکید ایران بر تولید و عرضه محصولات غذایی ارگانیک و سازگار با محیط زیست

تاکید ایران بر تولید و عرضه محصولات غذایی ارگانیک و سازگار با محیط زیست

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد: کدکس پیشرو در تولید و عرضه محصولات غذایی ارگانیک و سازگار با محیط زیست است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ,خانم نیره پیروزبخت، نماینده جمهوری اسلامی ایران در نهمین اجلاسیه منطقه‌ای FAO/WHO برای منطقه خاور نزدیک، بر تولید و عرضه محصولات ارگانیک و سازگار با محیط زیست، کاهش استفاده از سموم و نگهدارنده‌ها و بهبود روش‌های فراوری مواد غذایی تاکید کرد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این اجلاسیه که میزبانی آن را عهده دار است با اشاره به اهمیت موضوع کدکس در میان سازمان‌های بین المللی گفت: این کمیته در سراسر جهان آگاهی‌های جدید و ضروری درباره کیفیت و ایمنی مواد غذایی و حمایت از مصرف‌کنندگان ایجاد کرده است.
وی اظهار داشت: با افزایش جمعیت جهان و تلاش جامعه جهانی برای افزایش امید به زندگی، کنترل کیفیت مواد غذایی برای حفظ سلامت و ایمنی مصرف‌کنندگان در همه کشور‌ها ضروری است.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه کدکس باید در این زمینه راهنما و آگاهی‌بخش باشد، افزود: کشورهای عضو کدکس باید در تولید و عرضه محصولات ارگانیک و سازگار با محیط زیست، کاهش استفاده از سموم و نگهدارنده‌ها و بهبود روش‌های فراوری مواد غذایی پیشرو باشند.
نماینده جمهوری اسلامی ایران در این اجلاسیه به بیان مسائل زیست محیطی و آلودگی محیط زیست پرداخت و ادامه داد: بخش مهمی از این آلودگی در اثر بی توجهی برخی از کشور‌ها به عوامل زیست‌محیطی و تولید محصولات ناسازگار با محیط زیست و ساختار بدن موجودات زنده است.
وی با بیان اینکه موضوع حفاظت از محیط زیست و تولید محصولات سازگار با محیط زیست جنبة حیاتی دارد، گفت: این مسئله وظائف اعضای کدکس را در برابر مردم جهان سنگین می‌کند بطوریکه کشورهای عضو باید راهبرد مشترکی در تولید، واردات و صادرات دنبال کنند و برای تقویت سیستم‌های کنترل مواد غذایی گام‌های اساسی بردارند.
پیروزبخت با اشاره به ظرفیت بالقوه کمیته‌های منطقه‌ای به ویژه کمیته خاور نزدیک برای مشارکت در طرح‌های ایمنی و سلامت مواد غذایی اظهار داشت: باید این ظرفیت را برای تدوین و اجرای استانداردهای مربوط به ایمنی مواد غذایی تقویت کرد.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در جمع نمایندگان منطقه خاور نزدیک به پیشینه کهن تاریخی از نخستین کانون‌های شکل‌گیری شهرنشینی و تمدن و تولید محصولات کشاورزی و غذایی در این مناطق اشاره کرد و افزود: هماهنگی اعضای این کمیته در تولید، عرضه و نظارت بر محصولات غذایی سالم می‌تواند بازار بین المللی را تحت تاثیر خود قرار دهد.
وی با اشاره به اقدامات جمهوری اسلامی ایران در طول ریاست کمیتة خاور نزدیک تصریح کرد: ما در طول این مدت تلاش کردیم جنبه‌های بحرانی و ضروری ایمنی مواد غذایی را در سطح ملی و منطقه‌ای بررسی کنیم و پیشنهادی برای تدوین طرح پیشنهادی اصالت‌سنجی در کمیته CCFICS ارائه دادیم.
گفتنی است، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این اجلاسیه آمادگی خود را برای ادامه نقش هماهنگ‌کننده فعالیت‌ها برای دور دوم نیز اعلام کرد.
در اجلاسیه منطقه‌ای FAO/WHO سال 2015 مسئولیت هماهنگ کننده کمیته FAO/WHO برای کشورهای منطقه خاور نزدیک (الجزایر، مصر، تونس، امارات متحده عربی، عمان، عراق، اردن، یمن، سودان، لیبی، سوریه، لبنان، بحرین، قطر و عربستان سعودی) به عهده جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 250
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران