پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 349481 تاریخ : 1397/03/02-09:25:39
,6,
تاکسی ها منتظر افزایش کرایه

تاکسی ها منتظر افزایش کرایه

روز گذشته پس از اعتراض هیئت تطبیق فرمانداری تهران و به درخواست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مصوبه تعیین نرخ کرایه تاکسی ها برای اصلاح از دستور جلسات شورای شهر تهران خارج شد. به گفته مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری، لایحه افزایش کرایه تاکسی ها در اسفند ماه توسط شهرداری هر شهر تنظیم میشود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، روز گذشته پس از اعتراض هیئت تطبیق فرمانداری تهران و به درخواست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مصوبه تعیین نرخ کرایه تاکسی ها برای اصلاح از دستور جلسات شورای شهر تهران خارج شد. به گفته مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری، لایحه افزایش کرایه تاکسی ها در اسفند ماه توسط شهرداری هر شهر تنظیم میشود و به شورای اسلامی آن شهر ارسال و پس از تصویب شورای شهر به فرمانداری فرستاده میشود و پس از تایید ابلاغ میشود.در هر شهری این فرآیند انجام شده باشد کرایه تاکسی ها افزایش پیدا کرده است و قاعدتا در شهری که تایید نشده باشد کرایه تاکسی ها افزایش پیدا نکرده است ولیکن در شهر تهران لایحه افزایش کرایه تاکسی در شورای شهر در حال بررسی است و هنوز تایید نشده است.

ضامنی اظهار داشت: تورم هر ساله توسط بانک مرکزی اعلام می شود که طبق آن مشاغل مختلف، حقوق و دیگر مزایای پرسنل اداری و خصوصی با سقف بودجه بندی مسائل معیشتی و... افزایش پیدا می کند و به تبع آن کرایه های تاکسی نیز افزایش می یابد که البته سوخت نیز بر افزایش کرایه تاکسی ها موثر است .

وی افزود: برای تعیین سالیانه کرایه تاکسی در هر شهر، کرایه تاکسی ها تا چند درصد افزایش می یابد و ضمنا در خطوط تاکسیرانی نیز، کرایه خط محاسبه می شود و با محاسبه این موارد در نهایت کرایه واقعی و کرایه قانونی وضع می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه هنوز در برخی شهرها لایحه افزایش کرایه تاکسی ها تصویب نشده است در صورت مشاهده تخلف از سوی رانندگان سود جو، شهروندان میتوانند با سامانه ای که در هر شهردر نظر گرفته شده است تماس بگیرند و شکایت و انتقاد خود را مطرح کنند به طور مثال در تهران شهروندان میتوانند با شماره 1888 تماس بگیرند. کما اینکه در آیین نامه قانون الحاق تبصره ماده واحد تاکسیرانی، کمیته هایی جهت رسیدگی به تخلفات رانندگان تاکسی ها پیش بینی شده است که شهروندان میتوانند حضورا ثبت شکایت کنند. پس از آن در سازمانهای تاکسیرانی مسوولین تشکیل جلسه میدهند و طبق آیین نامه انضباطی که در شهرها متفاوت است و جریمه هایی در نظر گرفته شده است که در صورت اثبات تخلف طبق آن با راننده برخورد میشود.

وی دررابطه با نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری بیان داشت: از ابتدای سال 95 طرح نوسازی 90هزار دستگاه تاکسی فرسوده آغاز شده است و در یک کار مشترک بین اتحادیه تاکسیرانی های شهری ،سازمان مدیریت فناوری ،بانکهای عامل، شرکت خودروساز و وزارت کشور در حال حاضر 61هزار دستگاه از تاکسی های فرسوده نوسازی و تاکسی های جایگزین به مالکین آنها تحویل داده شده است.

وی خاطر نشان کرد: طرح نوسازی تاکسی های فرسوده موفق ترین طرح دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل بوده است و دارای رکورد نوسازی 61 هزار دستگاه تاکسی است که این آماردر دوره های قبل از 30هزار دستگاه تجاوز نکرده بود.از ابتدای این طرح تا الان 61 هزار دستگاه تاکسی نوسازی شده است و 40هزار دستگاه نیز در سال جاری نوسازی میشود و همچنین طبق مصوبه هیئت محترم وزیران 120 هزار دستگاه با کارکرد ده سال به سن فرسودگی رسیده اند و باید نوسازی شوند .

وی در ادامه افزود: در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری تسهیلات بانکی با سود 16درصد به مالکین خودروهای فرسوده اعطا میشود که راننده با ثبت نام در سامانه نوسازی میتواند ازآن تسهیلات که ارزانتر از نرخ مصوب استاستفاده نماید. البته تلاش میشود که این درصد سود کاهش یابد ضمنا دولت نیز 5میلیون تومان کمک بلاعوض برای نوسازی خودروهای فرسوده در نظر گرفته است.

وی اظهار داشت: در نوسازی ناوگان حمل ونقل شهری تماما از تولیدات داخلی استفاده میشود که این خود شامل دو مبحث است یکی وضعیت ایده آل و یکی وضعیت واقعی موجود که همیشه انتقاداتی به صنایع خودروساز داخلی میشود زیرا شرکت های خودروساز داخلی در صنعت تولید ناوگان حمل و نقل شهری کیفیت پایینی را اراده میدهند که شاید دلیل آن انحصار در یک صنعت باشد از این رو مسوولین ناوگان حمل و نقل شهری ایرادهایی که در یک سری از خودروها وجود دارد و انتقاد راننده هارا به شرکت های خودرو ساز منتقل میکند آنها نیزایرادهایی را برطرف کرده و قول دادند مابقی را نیز برطرف کنند.

وی در پایان تاکید کرد: حمل و نقل شهری موضوعی است که همیشه تداوم و استمرار دارد و هر ساله تعدادی خودرو برای نوسازی این ناوگان نیاز است پس لازم است خودروساز ها خودرویی را طراحی کنند که ویژه کار وتاکسی باشد زیرا خودروهای کار روزانه به طور میانگین دویست کیلومتر پیمایش دارند و لذا باید از لحاظ کیفیت فنی ناوگان با خودروهای شخصی تفاوت داشته باشد در این راستا ناوگان حمل و نقل شهری اعلام آمادگی کرده است که میتواند با تمام توان خود کمک کند تا خودروی ویژه کار و تاکسی تولید شود.




منبع: خبرخودرو



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 462
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران