پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 309661 تاریخ : 1396/09/05-19:29:31
,8,
تامین مالی نخستین شرکت پخش دارو و لوازم آرایش از طریق صکوک

ابوترابی خبر داد:

تامین مالی نخستین شرکت پخش دارو و لوازم آرایش از طریق صکوک

شرکت آدوراطب که توسط بزرگترین سهامدار شرکت داروسازی دکتر عبیدی یعنی شرکت کوبل دارو بنیانگذاری شده است اولین شرکتی است که در حوزه صنعت پخش دارو و محصولات آرایشی و بهداشتی اقدام به تامین مالی از طریق انتشار صکوک در بازار سرمایه کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ موافقت اصولی تامین مالی شرکت آدوراطب(سهامی خاص) به مبلغ دویست میلیارد ریال از طریق انتشار صکوک مرابحه در بازار سرمایه صادر شد.

غلامرضا ابوترابی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، با بیان خبر فوق گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار، موافقت اصولی انتشار صکوک مرابحه شرکت آدوراطب(سهامی خاص) را به ارزش دویست میلیارد ریال جهت خرید مواد و کالای مورد نیاز این شرکت صادر کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: شرکت آدوراطب که توسط بزرگترین سهامدار شرکت داروسازی دکتر عبیدی یعنی شرکت کوبل دارو بنیانگذاری شده است اولین شرکتی است که در حوزه صنعت پخش دارو و محصولات آرایشی و بهداشتی اقدام به تامین مالی از طریق انتشار صکوک در بازار سرمایه کرده است.

این مقام آگاه درباره این اوراق توضیح داد: این اوراق 2 ساله، با نرخ سود 18 درصد و به صورت با نام از طریق شرکت فرابورس عرضه خواهد شد و ناشر این اوراق شرکت واسط مالی اسفند سوم(با مسئولیت محدود) است.

ابوترابی در خصوص دیگر ارکان انتشار این اوراق افزود: ضامن صکوک مرابحه آدوراطب، بانک خاورمیانه است همچنین صندوق های سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردان صبانیک و سرمایه گذاری توسعه نیکی(با درآمد ثابت) و گروه مالی گسترش سرمایه کیان نیز مسئولیت بازار گردانی و تعهد پذیره نویسی این اوراق را بر عهده دارند.

وی با تأکید بر اینکه عامل پرداخت همانند دیگر انتشارهای صکوک، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه است، در ادامه افزود: در این اوراق، شرکت واسط مالی اسفند سوم (ناشر) به وکالت از طرف خریداران اوراق، با منابع حاصل از انتشار صکوک مرابحه، مواد و کالای مورد نیاز شرکت آدوراطب(بانی) را نقداً از طریق شرکت کوبل دارو(حق العمل کار) از فروشندگان خریداری خواهد کرد.

ابوترابی تصریح کرد: سپس این مواد و کالا به صورت بیع مرابحه نسیه به بانی فروخته خواهد شد و بانی متعهد می شود که در سررسیدهای سه ماهه، قیمت نسیه کالا را از طریق شرکت ناشر و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به دارندگان اوراق پرداخت کند.

وی با اشاره به متنوع بودن ابزارهای تامین مالی در بازار سرمایه اظهار داشت: تا کنون شرکت های مختلفی در حوزه های حمل و نقل، بانک، لیزینگ، برق، نفت و پتروشیمی، معدن، مخابرات، کشاورزی، خدمات دریایی، صنایع تولیدی، خودروسازی و غیره از طریق انتشار انواع صکوک در بازار سرمایه تامین مالی شده اند که هم اکنون استفاده از این ابزار برای یک شرکت پخش دارو و لوازم آرایشی بهداشتی نیز صورت پذیرفت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 458
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران