پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 303592 تاریخ : 1396/06/13-17:03:39
,13,17,
تامین برنج بیش از 4 میلیون ایرانی در بابل

تامین برنج بیش از 4 میلیون ایرانی در بابل

مدیر جهادکشاورزی بابل با اشاره به اینکه 95 درصد برداشت برنج با کمباین و به شکل مکانیزه انجام شد، گفت: شهرستان بابل برنج 4 میلیون و 500 نفر ایرانی را تامین می‌کند که امسال با افزایش 10 درصدی تولید برنج مواجه بودیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سیداحمدطاهری اظهار کرد: کشاورزان اقدام به کشت مجدد برنج با استفاده از منبع آب‌های زیرزمینی با وجود کم‌آبی و کمبود بارش باران نکنند.

وی آتش زدن کاه زمین کشاورزی را برای آماده‌سازی کشت مجدد، نابودی موادآلی زمین و کاهش بهره‌وری تولید برشمرد و افزود: آتش زدن این مواد در داخل زمین جلوی حاصل‌خیزی و بازسازی خاک را گرفته ضمن اینکه دود حاصل از آن سبب آلودگی محیط می‌شود.
 
طاهری ادامه داد: برنامه اصلاح نژاد دام سبک روستایی و افزایش تولید با افزایش دوقلوزایی از طریق هرمون تراپی و اسفنج گذاری در حال اجرا است.
وی با اشاره به اینکه 172 هزار راس دام سبک در بابل داریم، اضافه کرد: 44 درصد طرح دوقلوزایی دام با موفقیت انجام شد.
 
مدیر جهاد کشاورزی بابل افزود: از 22 هزار هکتار باغ مرکبات شهرستان بابل، هشت هزار هکتار در سرما سال گذشته خسارت دید که از 22 هزار هکتار 600 هکتار باغ آسیب دیده زیرکشت شالی رفته است.
 
طاهری تصریح کرد: شهرستان بابل بزرگترین شهرستان تولیدکننده برنج بعد رشت است که 74 درصد از آن زیرکشت ارقام محلی و 26 درصد آن زیر کشت ارقام پرمحصل رفته است.
 
وی با اشاره به اینکه 95 درصد برداشت برنج با کمباین و به شکل مکانیزه انجام شد، خاطرنشان کرد: شهرستان بابل برنج 4 میلیون و 500 نفر ایرانی را تامین می‌کند که امسال با افزایش 10 درصدی تولید برنج مواجه بودیم.
 
مدیر جهاد کشاورزی بابل با اشاره به اینکه دولت در راستای حمایت از تولیدکننده جلوی ورود برنج خارجی به کشور را در زمان برداشت گرفته است، اظهار کرد: قیمت عادلانه‌ای برای فروش برنج بین 9 تا 9 هزار و 500 تومان در نظر گرفته است که اگر تولیدکنندگان در انتظار افزایش قیمت آن را دپو کنند و به فروش نرسانند دولت برای تنظیم بازار اقدام به ورود برنج خارجی کرده و با شکست سنگین قیمت‌ها مواجه می‌شوند.
 
طاهری در پایان گفت: شهرستان بابل، در بخش تولید شیر، تولید گوشت قرمز، تولید عسل و تولید جوجه یک روزه رتبه نخست و در تولید گوشت سفید رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 382
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران