پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 281639 تاریخ : 1396/04/25-12:02:04
,10028,
تامین اجتماعی تنها سازمان پویا، زنده و روپای کشور است/ ایجاد38 هزار پرونده الکترونیک در 10 استان کشور

ضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی

تامین اجتماعی تنها سازمان پویا، زنده و روپای کشور است/ ایجاد38 هزار پرونده الکترونیک در 10 استان کشور

عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی گفت: کلمه ورشکستگی برای سازمان تأمین اجتماعی اشتباه است و این سازمان ورشکسته نیست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر محمدعلی همتی،گفت: اقدامی که تأمین اجتماعی اخیراً انجام داده است این بوده که اجازه نداده قوانینی که بار اضافی برای سازمان ایجاد می‌کند، تصویب و تحمیل شود.

 

تحمیل مصوبات غیرکارشناسی به تأمین اجتماعی

وی ادامه داد: در گذشته مصوبات غیرکارشناسی به سازمان تأمین اجتماعی تحمیل شده بود که موجب شد مصارف این سازمان بیشتر از درآمدش شود.

دکترهمتی بیان داشت: در این دوره چه در قانون برنامه ششم توسعه و چه در قانون بودجه سال 1396، خوشبختانه سازمان عملکرد خوبی را داشت و مقرر شد هیچ تعهدی برای سازمان تأمین اجتماعی ایجاد نشود مگر اینکه منابع آن تعهد دیده شده باشد و این موضوع جزو مصوبات مجلس نیز شد.

عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: اگر تحمیل تعهدات غیرکارشناسی به سازمان تأمین اجتماعی ادامه پیدا می‌کرد، می‌توان گفت این سازمان ورشکست می‌شد. تأمین اجتماعی تنها سازمان پویا، زنده و روپای کشور است که اگر تعهدات را اضافه می‌کردند و منابع آن را در نظر نمی‌گرفتند، تأمین اجتماعی نیز به یک سازمان وابسته به دولت تبدیل می‌شد و مانند مابقی سازمان‌ها که از دولت منابع خود را می‌گیرند، با مشکلاتی مواجه می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی پولی را از دولت نمی‌گیرد و با پرداخت حق بیمه و اقدامات اقتصادی خود را اداره می‌کند.

 

«شستا»ی 56 هزار میلیارد تومانی

دکترهمتی درباره شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) بیان داشت: 82 هزار میلیارد تومان بودجه سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری است، در صورتی‌که ارزش کل شستا 56 هزار میلیارد تومان است.

عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: شستا 5 سال گذشته می‌توانست 10 سال سازمان را اداره کند، ولی در صورتی که امروز شستا را به فروش بگذاریم، نهایتاً می‌تواند 6 ماه هزینه‌های سازمان را پرداخت کند.

وی افزود: شستا سالانه 18 درصد سود داشته است که با توجه به شرایط فعلی کشور، این درصد سود خیلی خوب بوده است.

دکترهمتی بیان داشت:‌ برخی شرکت‌های وابسته به شستا را ما انتخاب نکرده‌ایم و به ما تحمیل کرده‌اند، ولی اداره آن مجموعه با شرایط فعلی خوب است.

عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: در دو دولت گذشته تعداد بیمه‌شده و مستمری‌بگیر به سازمان تأمین اجتماعی تحمیل شد که دولت سهمشان را پرداخت نکرد و اگر دولت تنها به 3 درصد تعهد خود عمل کند، بخش عمده‌ای از مشکلات سازمان حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: در دولت نهم و دهم حدود 3,5 میلیون نفر به بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی بون اینکه دولت به تعهدات خود عمل کند و سهم خود را بپردازد که از سازمان تأمین اجتماعی، مستمری، بازنشستگی و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

 

بدهی 120 هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین اجتماعی

دکترهمتی با اشاره به اینکه دولت 120 هزار میلیارد تومان در حال حاضر به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است، گفت: در بودجه سال 96 مصوب شد دولت 5 هزار میلیارد تومان از بدهی خود به سازمان را پرداخت کند و چه نقد و چه غیرنقد این بدهی پرداخت خواهد شد و برای نخستین بار است که در بودجه دولت پرداخت بدهی سازمان تأمین اجتماعی آمده است.

عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی افزود: در قانون برنامه ششم نیز در طی 5 سال دولت باید بدهی خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند و این موفقیت بزرگی بوده که در سازمان اتفاق افتاد.

وی بیان داشت: در صورتی‌که دولت به تعهدات خود عمل کند،‌سازمان تأمین اجتماعی نیز می‌تواند بدهی مراکز درمانی طرف قرارداد را پرداخت و به‌موقع تعهدات خود را بپردازد، البته در این زمینه از سازمان بیمه سلامت که زیر نظر دولت است، عقب‌تر نیستیم.

دکترهمتی گفت: ما علاقمندیم که مطالبات خود را به روز پرداخت کنیم تا اعتبار دفترچه‌های درمانی نیز افزایش یابد.

 

پرداخت ماهیانه هزار میلیارد تومان به مراکز طرف قرار داد

وی گفت: به صورت میانگین ما باید ماهیانه  هزار میلیارد تومان به مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کنیم که این پرداختی با تأخیر پرداخت می‌شود. در حال حاضر مطالبات پزشکان را تا بهمن ماه سال گذشته و داروخانه‌ها را تا دیماه سال گذشته پرداخت کرده‌ایم. البته از سوی دیگر وزارت بهداشت نیز بدهی به سازمان تأمین اجتماعی دارد که حدود هزار و 800 میلیارد تومان است.

عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی عنوان داشت: بدهی‌ها همیشه وجود دارد؛ چراکه ما از مراکز درمانی طرف قرارداد خدمات دریافت می‌کنیم و حدود دو ماه بررسی هزینه‌های خدمات درمانی طول می‌کشد.

 

سرنوشت توافق سه جانبه

وی بیان داشت: توافق سه جانبه‌ای مابین وزارت بهداشت،‌بانک رفاه و سازمان تأمین اجتماعی منعقد شد که بر اساس آن تا سقف 2 هزار میلیارد تومان و در 8 ماه بخشی از تعهدات تأمین اجتماعی به مراکز درمانی پرداخت شد و دیگر این تفاهمنامه با تکمیل سقف پرداختی منتفی شده است.

معاون درمان سابق سازمان تأمین اجتماعی درباره بیمارستان میلاد و ازدحام بیماران در این بیمارستان نیز اظهار داشت: اداره بیمارستان میلاد به صورت هیأت مدیره‌ای است و در حال حاضر 6 بیمارستان تأمین اجتماعی در سراسر کشور به صورت هیأت مدیره‌ای اداره می‌شود.

وی بیان داشت:‌ 15 سال از ساخت بیمارستان میلاد می‌گذرد و در حال حاضر نیاز به نگهداشت و ارتقای هتلینگ دارد که سه ماه گذشته مراحل ارتقای هتلینگ این بیمارستان آغاز و تا یک سال آینده به پایان می‌رسید.

دکترهمتی با اشاره به اینکه بیمارستان میلاد جزو بیمارستان‌های ارجاعی سازمان تأمین اجتماعی است،‌گفت: در نظام ارجای داخلی بیماران ابتدا به بیمارستان‌های استانی وب رای دریافت خدمات فوق تخصصی و استفاده از تجهیزات لازم به بیمارستان میلاد ارجاع داده خواهند شد.

عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی گفت:‌ در حال حاضر 38 هزار پرونده الکترونیک در 10 استان کشور ایجاد شده است که یکی از موفقیت‌های سازمان در حوزه درمان است.

وی بیان داشت: با انجام نظام ارجاع داخلی در سازمان تأمین اجتماعی قطعاً‌ جمعیت در بیمارستان میلاد نیز کمتر خواهد شد.

دکترهمتی خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی در حال بررسی است تا در استان تهران بیمارستانی همچون بیمارستان میلاد بسازد.

عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا سازمان تأمین اجتماعی در حال ورشکستگی است، گفت: در سازمان بیمه‌گر ضریب پشتیبانی مهم است و در حال حاضر نمی‌توان این سازمان را ورشکسته تلقی کرد؛ چراکه از دولت طلب دارد و اگر دولت 3 درصد بدهی خود را بپردازد با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

 

سالیانه بدهی دولت 20 هزار میلیارد تومان اضافه می‌شود

وی با اشاره به اینکه سالیانه 20 هزار میلیارد تومان به بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی اضافه می‌شود، گفت: کلمه ورشکستگی برای سازمان تأمین اجتماعی اشتباه است و این سازمان ورشکسته نیست و حتی در معرض ورشکستگی نیز نیست.

دکترهمتی افزود: سال گذشته سازمان تأمین اجتماعی میزان رضایتمندی بیماران بستری‌شده در مراکز درمانی را توسط یک شرکت خصوصی مورد بررسی قرار داد و میزان رضایتمندی در سال هالی 92، 93، 94 و 95 به ترتیب 82,8،‌ 84، 84.2 و 84.8 درصد بوده است که نشان از سیر رو به رشد سازمان دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 297
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران